1

۸ پیمانکار مسکن مهر خلع ید شدند

  • کد خبر : 100380
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۷:۳۴

مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند با تاکید بر این‌که «مپسا» مسکن‌ساز نیست از خلع ید ۸ پیمانکار مسکن مهر این شهر به دلیل کم‌کاری خبر داد.

حبیب‌الله چاغروندی افزود: هم‌اکنون حدود ۲۰۰ پیمانکار در حال ساخت ۹۵ هزار واحد مسکن مهر هستند که هفته گذشته ۸ پیمانکار به این دلیل که بیش از یکسال ساخت‌وساز را رها کرده‌اند، خلع ید شدند.

وی با بیان این‌که تضمین این تعداد پیمانکار ضبط شده است، تصریح کرد: خلع ید کار خیلی سختی است، چراکه اساس کار مسکن مهر پیمانکاری نیست. یکی از مشکلات ما این است که نمی‌توانیم پیمانکار را سریع خلع ید کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند ادامه داد: زمین در اختیار پیمانکار است و به نام خودش در قبال رهن زمین تسهیلات دریافت کرده و این مسئله کار شرکت عمران را سخت کرده است. به‌عنوان مثال وقتی بخواهیم یک مدرسه بسازیم قرارداد ساخت را با پیمانکار امضا می‌کنیم و ضمانت‌نامه‌ می‌گیرم.

چاغروندی با بیان این‌که در این صورت هر زمان که پیمانکار به تعهدات خود پایبند نباشد می‌توانیم آنرا خلع ید کرده و تضمین‌ها را ضبط کنیم، اظهار کرد: این در حالی است که در پروژه‌های مسکن مهر مسئله خلع ید به زمینی که به نام پیمانکار و در رهن بانک است، گره خورده است. برای خلع ید شرکت عمران باید زمین را آزاد کند تا دوباره بتوانم در این زمین ادامه وام را به نام پیمانکار دیگری بگیریم.

وی در پاسخ به این پرسش که به پیمانکاران کم‌کار در رابطه با خلع ید هشدار داده‌اید، گفت: در این خصوص حداقل ۱۰ جلسه با پیمانکاران برگزار می‌کنیم و در نهایت از آنها تعهد می‌گیریم که کار را نخوابانند. اما اگر این وضعیت ادامه داشته باشد پیمانکاران را مجاب می‌کنیم برای آزادسازی زمین درخواست کنند. به‌عبارت دیگر باید زمین را با دست‌خط پیمانکار آزاد کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند در پاسخ به این پرسش که تکلیف واحدهای ناتمام چه می‌شود، بیان کرد: واحدها را با همان مشخصات و قیمت به یک پیمانکار جدید واگذار می‌کنیم. وزیر راه و شهرسازی اختیاراتی را نیز به مدیران عامل شهرهای جدید داده که بر اساس آن می‌توانیم پروژه‌ها را به پیمانکاران قوی واگذار کنیم، اما با این حال معمولا برای این کار فراخوان می‌دهیم.

چاغروندی درباره پروژه‌های مپسا(شرکت مدیریت پروژه‌های ساختمانی ایران) نیز گفت: مسکن‌سازی توسط مپسا کار خیلی سختی بود، هر چند ما دخالتی در آن نداشتیم. قرارداد پروژه‌های مسکن مهر با شرکت مپسا امضا شده و به جای این‌که شرکت عمران قرارداد را امضا کند، مپسا به جای ما قراردادها را با سازنده و بانک امضا کرده است.

وی با اشاره به این‌که ۱۱۰۰ واحد در فاز ۳ توسط مپسا ساخته شده است، افزود:‌ بقیه پروژه‌ها یعنی ۳۵۰۰ فاز ۵ نیز با فشار شرکت عمران تقریبا آماده است. حدود ۹۵ درصد این واحدها به اتمام رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند، با توجه به این‌که کار مپسا ساختمان‌سازی نبود هفته دو جلسه با مدیران این شرکت برگزار شد تا توانستیم کار را جمع کنیم.

چندی پیش چاغروندی در گفت‌وگوی تفصیلی با تسنیم با تاکید بر این‌که زور برخی پیمانکاران به پروژه‌ها نمی‌رسد، گفت: باید دست پیمانکاران را بگیریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=100380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر