2

دریانوردان ایرانی آزاد شده امشب به کشور بازخواهند گشت

  • کد خبر : 10165
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲

‘محمد وافری’  گفت : بزودی هفت دریانورد دیگر کشتی ‘سینین’ از طریق مرز هوایی به کشور بازخواهند گشت. به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ ۲۲ خدمه کشتی سینین،‌ در خلیج عدن توسط دزدان دریایی سومالیایی به اسارت درآمده و پس از شش ماه تلاش کمیته اضطراری و انجام مذاکرات، آزاد شدند. بر اساس گزارش ها علاوه بر […]

‘محمد وافری’  گفت : بزودی هفت دریانورد دیگر کشتی ‘سینین’ از طریق مرز هوایی به کشور بازخواهند گشت.
به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ ۲۲ خدمه کشتی سینین،‌ در خلیج عدن توسط دزدان دریایی سومالیایی به اسارت درآمده و پس از شش ماه تلاش کمیته اضطراری و انجام مذاکرات، آزاد شدند.
بر اساس گزارش ها علاوه بر ۱۱ دریانورد ایرانی مابقی دریانوردان آزاد شده کشتی سینین، خدمه هندی بودند که پس از آزادی از اسارت دزدان سومالیایی در بندر کلمبو پیاده خواهند شد.
وافری تاکید کرد: با همکاری مدیران شرکت ایران و هند و هماهنگی های بعمل آمده با وزارت بهداشت و نیز پلیس مرز دریایی کشور، دریانوردان آزاده در بدو ورود به کشور تحت معاینات پزشکی کامل قرار خواهند گرفت و عملیات قرنطینه انجام خواهد شد.
رییس هیات مدیره انجمن دریانوردان تجاری ایران افزود: بر اساس شنیده ها و اظهارت مدیران شرکت ایران و هند با آزادسازی کشتی و خدمه های آنها و بازگشت دریانوردان به آغوش خانواده هایشان،‌ کشتی سینین به مأموریت خود برای انتقال محموله ذغال سنگ به کشور چین ادامه خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد:مصوبات اخیر سازمان جهانی دریانوردی تأکید دارد که منطقه فعالیت دزدان دریایی ‌منطقه جنگی محسوب شده و بر همین اساس و از طریق مراجع ذی صلاح ، پیگیر ایجاد حمایت های ویژه حقوقی از طریق انجمن دریانوردان تجاری ایران خواهیم بود.
وافری درباره آثار پدیده دزدی دریایی افزود: با توجه به گستردگی منطقه عملیاتی از کانال مالاکا و خلیج بنگال تا شمال ماداگاسکار این موضوع به یک معضل ویژه جامعه جهانی دریانوردی تبدیل شده است.
وی ضمن اعلام آمار تقریبی اسارت بیش از ۸۰ نفر دریانورد ایرانی گفت: با توجه به آزادی دریانوردان کشتی سینین، این آمار مربوط به دریانوردان شناورهای سنتی، لنج ها و شناورهای صیادی جمهوری اسلامی است که باید شاهد تحرک بیشتر و شایسته ای از سوی مراجع دریایی کشور باشیم.
رییس هیات مدیره انجمن دریانوردان تجاری ایران خواستار اقدام فوری دولت برای رهایی اسیران دربند دزدان دریایی شد/ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10165

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر