4

رییس سازمان سنجش:تغییرات آزمون کارشناسی ارشد

  • کد خبر : 102867
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳

رییس سازمان سنجش با اعلام آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۳ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در آبان ماه، به تغییرات این دوره از آزمون کارشناسی ارشد اشاره کرد.

ابراهی خدایی ، با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۳ از ۱۲ آبان ماه سال جاری از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: مهلت ثبت‌نام این دسته از داوطلبان تا ۱۹ آبان ماه ۹۲ ادامه دارد.

 

وی در خصوص زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۳، اظهارکرد: این دوره از آزمون در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه ۹۲ برگزار می‌شود.

 

خدایی با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد ۹۳ تقریبا مشابه آزمون سال گذشته است، اظهارکرد: در این دوره از آزمون خیلی تغییراتی نخواهیم داشت، فقط مواد و ضرایب امتحانی رشته‌های علوم ریاضی (آمار، ریاضی و علوم کامپیوتر) تغییر کرده است که آن هم اعلام کرده‌ایم.

 

وی با تاکید بر اینکه تغییری در ضوابط و روش‌های این دوره از آزمون کارشناسی ارشد ایجاد نشده است، خاطرنشان کرد: میزان تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد افزایش یا کاهشی ندارد و تاثیر معدل در پذیرش داوطلبان همانند سال گذشته ۲۰ درصد است.

 

رییس سازمان سنجش در خصوص تجمیع آزمون‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با دولتی، گفت: در حال حاضر برنامه خاصی برای آن نداریم، چرا که در ابتدا دانشگاه آزاد باید این درخواست را بدهد که هنوز درخواستی به ما نشده است اما بهر حال در صورت تمایل دانشگاه آزاد، سازمان سنجش آمادگی برگزاری آزمون مشترک را دارد.

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=102867

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر