2

دستگیری زن و شوهر جن‌گیری که کلاهبرداری می کردند+ تصویر

  • کد خبر : 10365
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۷

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا از دستگیری زن و شوهر جن‌گیری که از یک خانواده ۳۸۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند خبرداد و گفت: متهمان ادعا می‌کردند که جن‌ها فرزندان این خانواده را جراحی کرده‌اند. سرهنگ عبدالله قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزییات این خبر اظهارداشت: شخصی در ۱۵ دی‌ماه سال گذشته در یکی از […]

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا از دستگیری زن و شوهر جن‌گیری که از یک خانواده ۳۸۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند خبرداد و گفت: متهمان ادعا می‌کردند که جن‌ها فرزندان این خانواده را جراحی کرده‌اند.

سرهنگ عبدالله قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزییات این خبر اظهارداشت: شخصی در ۱۵ دی‌ماه سال گذشته در یکی از استان‌های شمالی کشور به پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کرد همسرم از سال ۸۴ به دلیل بیماری شدید روحی و روانی احساس می‌کرد که در منزلمان سروصدایی وجود دارد و این موضوع باعث ترس و وحشت وی شده بود که پس از مراجعه به پزشک و روان‌شناس آنان اعلام کردند که همسرم مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: یکی از آشنایان شاکی که از مشکل همسر وی مطلع شده بود عنوان کرد که زن و شوهری را می‌شناسد که فالگیر و جن‌گیر هستند و می‌توانند مشکل همسرش را برطرف کنند در نتیجه با توجه به صحبت‌های این فرد قرار شد که شاکی برای مداوای همسرش نزد این زن و شوهر بروند.

قاسمی افزود: زن و شوهر جن‌گیر در ملاقاتی که با شاکی پرونده و همسرش داشتند اعلام کرده بودند که با جنیان و ملائک آسمانی ارتباط مستقیم دارند و آنقدر ارتباط آنان نزدیک است که به زبان عامیانه جن‌ها را «داداشی‌ها» صدا می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: در ملاقات‌های بیشتری که شاکی و همسرش با این زن و شوهر داشتند در چندین نوبت مبلغ ۱۰۰ هزار تومان پول را به آنان داده بودند و پس از آن زن جن‌گیر به خانه شاکی رفت و آمد کرده و متوجه شد که آنان از خانواده متمولی هستند، در نتیجه به همسر شاکی عنوان کرده بود که منزل آنان جن‌ دارد.

قاسمی با بیان اینکه زن و شوهر جن‌گیر عنوان کرده بودند که برای رفع مشکل باید شاکی و همسرش خمس اموال سال‌های قبل خود را بپردازند، اضافه‌کرد: جن‌گیرها عنوان کرده بودند که نماینده‌ یکی از مراجع تقلید هستند در نتیجه شاکی و همسرش برای حل این مشکل خمس اموال خود را به مبلغ ۵۵ میلیون تومان به صورت نقدی به آنان پرداخت کرده بودند و پس از آن زن و شوهر جن‌گیر مدعی شدند که جن از خانه آنان بیرون رفته است.

قاسمی به گفت: این زن و شوهر کلاهبردار پس از مدتی اعلام کردند که به عنوان نماینده یکی از مراجع تقلید در گرفتن خمس و زکات فعالیت دارند در نتیجه به صورت ماهانه ۲۰۰ هزار تومان تا دومیلیون تومان به عنوان خمس از شاکی این پرونده دریافت می‌کردند و مدعی می‌شدند که آنان را در بین فقرا تقسیم می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: زن جن‌گیر چندی بعد عنوان کرده بود که یک جن در بطن فرزند بزرگ این خانواده تخم‌گذاری کرده است و تنها راه نجات وی عمل جراحی است که این جراحی باید توسط جن‌ها انجام ‌شود و البته این عمل با چشم معمولی قابل مشاهده نیست در نتیجه شاکی و همسرش پسر خردسال خود را یک شبانه‌روز در اختیار آنان قرار داده و زن و شوهر جن‌گیر با روش‌های مختلف وی را بی‌هوش کرده و صبح روز بعد فرزند آنان را به والدینش برگردانده و عنوان کردند که جن‌ها (داداشی‌ها) فرزندشان را عمل جراحی کرده‌اند.

قاسمی افزود: این زن و شوهر کلاهبردار ۶۵ میلیون تومان برای جراحی جن‌ها از والدین این کودک دریافت کرده بودند.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا اضافه کرد: شاکی پرونده عنوان کرد زمانی که همسرم دختر کوچکمان را به دنیا آورد زن جن‌گیر با مراجعه به خانه‌مان عنوان کرد که معده دخترتان پرز ندارد و «داداشی‌ها» می‌توانند عمل پرزگذاری را انجام دهند که برای انجام این عمل نیز ۳۵ میلیون تومان دریافت کرد.

وی با بیان اینکه این زن و شوهر با توجه به اعتقادات دینی و مذهبی شاکی پرونده مدعی شده بودند که دارای چشم برزخی هستند و با ائمه نیز ارتباط دارند، افزود: زن و شوهر جن‌گیر در مجموع ۳۸۰ میلیون تومان از این خانواده کلاهبرداری کرده بودند.

قاسمی ادامه داد: پس از دریافت این گزارش از سوی پلیس آگاهی و انجام اقدامات اطلاعاتی این زن و شوهر که دارای چندین فقره سابقه دعانویسی، رمالی و جن‌گیری بودند پس از تحقیقات محلی و با هماهنگی مقام‌قضایی توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا افزود: متهمان دستگیرشده به بزه انتسابی خود اعتراف و اقرار کردند که به روش‌ها متعدد از شاکی و خانواده‌اش کلاهبرداری کرده‌اند.

وی یادآور شد: این متهمان عنوان کردند که با پول‌هایی که از این خانواده گرفته‌اند دو دستگاه خودرو، دو دستگاه آپارتمان و یک قطعه زمین را خریداری کرده و مابقی پول‌ها را هم صرف زندگی خود کرده‌اند.

قاسمی با بیان اینکه هر دو متهم با قرار قانونی روانه زندان شدند، افزود: متاسفانه مردم علی‌رغم هشدارهای پلیس آگاهی باز هم تحت تاثیر دعانویس‌ها و جن‌گیرها قرار می‌گیرند.

وی با اعلام هشدار نسبت به افرادی که تحت عنوان رمالی و جن‌گیری اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند، افزود: این افراد بدانند با تعاملی که بین قوه‌قضایی و پلیس وجود دارد پرونده آنان را خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار داده و به شدت با آنان برخورد خواهد شد.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا یادآور شد: متاسفانه کلاهبرداری به شیوه رمالی و جن‌گیری ضمن عوارض مالی لطمه‌های روحی بسیاری نیز به مردم وارد می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10365

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر