18

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان:اصل ارتباط و مذاکره حتی با دشمن‌ترین دشمن‌ها هیچ اشکالی ندارد

  • کد خبر : 103800
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶

نگاه آمریکا به ما همچنان عوض نشده است و دشمنی آنها با ما بیشتر شده است، کسانی که اکنون در حال مذاکره با آمریکا هستند، باید متوجه باشند که آمریکا همچنان متوجه ما است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان در نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه امیرکبیر با اشاره به این که در زمان امام خمینی و بعد از ایشان مذاکره و گفت‌وگو رخ داده است، خاطر نشان کرد: اما باید توجه کرد که ما با چه کسی مذاکره می‌کنیم؟

وی در ادامه گفت: یک عده معتقد نیستند که آمریکا دشمن ما است این افراد انقلابیون را متهم می‌کنند که دچار تحلیل غلط هستند، آنها معتقدند آمریکا به دلیل ابرقدرت بودن مسوول برقراری نظم و امنیت جهان است. در مقابل، جریان انقلابی آمریکا را دشمن اصلی ملت‌های جهان می‌داند.

محمدیان در ادامه با اشاره به این که علاقه به آمریکا یک طرفه است، اظهار کرد: نگاه آمریکا به ما همچنان عوض نشده است و دشمنی آنها با ما بیشتر شده است، کسانی که اکنون در حال مذاکره با آمریکا هستند، باید متوجه باشند که آمریکا همچنان متوجه ما است.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین با بیان این‌که مذاکره به معنای معامله و داد و ستد است، خاطر نشان کرد: ما باید توجه کنیم در این معامله چه امتیازی می‌دهیم و چه امتیازی می‌گیریم؟ اختلاف ما با آمریکا صرفا بر سر چند مسئله عادی نیست، بلکه اختلاف ما یک اختلاف اعتقادی است و تا یک طرف از هویت خود دست برندارد، این ارتباط شکل نمی‌گیرد. ما به عنوان مسلمان نمی‌توانیم از دو اصل پرهیز از ظلم کردن و رفتن زیر بار ظلم بگذریم. ما حاضر نیستم به آمریکا حق اربابی بدهیم.

 

وی در بخش از دیگری از سخنان خود افزود: اکنون رهبران چند کشور نماینده مردم جهان شده‌اند و از طرف آنها صحبت می‌کنند و اگر این رهبران از ما راضی شوند،‌ رسانه‌های آنها استقبال خوبی از ما می‌کند در حالی که جهان فقط منحصر به این چند کشور نیست.

محمدیان همچنین با اشاره به این‌که جریان دگراندیش و غیرانقلابی استقبال زیادی از برقراری ارتباط با آمریکا کرده‌اند، خاطر نشان کرد: آنها اینگونه تبلیغ می‌کنند که نظام از مواضع خود عقب نشسته است و به دنبال هماهنگی با جهان است آنها اکنون منتظر ورود آمریکا به ایران هستند و یکی از ناشیانه‌ترین کارها که انجام دادند این بود که گفتند امام هم همین را می‌خواست. در واقع پاسخ ندادن امام به یک نامه به معنای رضایت امام تلقی شده است. باید سخنرانی‌ها و پیام‌های مکتوب امام در سال آخر عمرشان مطالعه شود تا مواضع امام در برابر ابرقدرت‌ها مشخص شود.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه مذاکرات اخیر با گروه ۱+۵ را بازی سراسر برد برای جمهوری اسلامی خواند و گفت:در این مذاکرات تیم ایرانی ما موفق می‌شود به غرب اثبات کند که آنها به مردم ایران ظلم کرده‌اند و آنها از ظلم خود کم می‌کنند که این یک موفقیت و برد محسوب می‌شود در غیر این صورت باز هم اثبات می‌شود آنها غیرقابل اعتماد بوده وفقط به فکر منافع نامشروع خود و زورگویی هستند که این هم یک برد برای نظام تلقی می‌شود.

محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مردم ما نشان دادند که آگاه بوده و دوست و دشمن خود را به خوبی می‌شناسند.

وی با اشاره به سابقه فعالیت انجمن‌های اسلامی گفت: امام به دو دلیل بیان کرد که انجمن‌های اسلامی به دنبال تحکیم وحدت باشند و آن دو دلیل عبارت بود از نقش موثر انجمن های اسلامی در جامعه و توطئه دشمن برای اختلاف‌افکنی در میان این انجمن‌ها. انجمن اسلامی در اوایل انقلاب به خوبی توانست در برابر گروه‌های غیرانقلابی ایستادگی کند، اما بعدها جریان دگراندیش در انجمن‌های اسلامی نفوذ کردند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این‌که عملکرد انجمن‌های اسلامی باید تحلیل شده و نقاط ضعف و قوت آن مورد بررسی قرار بگیرد، اظهار کرد: باید مراقب بود اختلاف سلیقه‌ها به اصول انجمن اسلامی ضربه نزند. در انجمن اسلامی باید این نظرات و سلایق مختلف تحمل شود.

 

محمدیان در پایان گفت: مجموعه انجمن‌های اسلامی باید در خدمت عزت و سربلندی کشور باشند و از آرمان‌های مردم فاصله نگیرند، آنها باید همچنین مراقب نفوذی‌ها باشند و در موارد اختلافی براساس ضوابط و قوانین عمل کنند.

محمدیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که واکنش شما درباره اعتراض چند انجمن اسلامی به برگزاری این نشست چیست؟ گفت: نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها به تشکل‌ها نگاه طرفدارانه و تبعیض آمیز ندارد، اما تشکل هایی که مراحل قانونی خود را طی نکردند، نمی‌توانند در این نشست‌ها حضور داشته باشند. متهم کردن نهاد به تندوری بی انصافی است.

وی همچنین گفت: کسانی که مدعی هستند تخلفاتی صورت گرفته است اسناد تخلفات را به وزارت علوم‌، وزارت بهداشت یا شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنند.

محمدیان در پایان گفت: تاکنون هیچ سندی در مورد تخلفات به نهادهای مربوطه ارائه نشده است.

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=103800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر