3

استنکاف عملی هاشمی از وحدت اصولگرایان

  • کد خبر : 10394
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۳:۵۲

دبیر جمعیت ایثارگران می گوید کارگزاران در سال ۸۴ آقای هاشمی رفسنجانی را با آمارهای غلط به اشتباه انداخته و او را برخلاف مصلحت وارد میدان انتخابات ریاست جمهوری کردند. حسین فدایی با یادآوری ملاقات اعضای این جمعیت با آقای هاشمی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ گفت: به آقای هاشمی گفتیم یادتان هست […]

دبیر جمعیت ایثارگران می گوید کارگزاران در سال ۸۴ آقای هاشمی رفسنجانی را با آمارهای غلط به اشتباه انداخته و او را برخلاف مصلحت وارد میدان انتخابات ریاست جمهوری کردند.
حسین فدایی با یادآوری ملاقات اعضای این جمعیت با آقای هاشمی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ گفت: به آقای هاشمی گفتیم یادتان هست که سال گذشته [سال ۸۳] تحلیلی از فضای سیاسی کشور ارائه کردیم و شما گفتید قبول دارم. آقای هاشمی در جواب گفت آن حرف هایی را که آن زمان زدید هنوز هم قبول دارم. جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، یک سال قبل به آقای هاشمی گفت که نیروهای نسل اول انقلاب باید کمک کنند برای بعد از خود ظرفیت درست کنند تا افراد جدیدی به میدان بیایند. ایثارگران به ایشان گفت که وقتی شما این مساله را قبول دارید پس چرا چنین فضایی را در کشور درست کردید و چرا کمک نمی کنید که اصولگرایان به وحدت برسند؟ چون ایشان شرط گذاشت که اگر اصولگرایان به وحدت برسند نمی آیم. ما به آقای هاشمی گفتیم یکی از مسائلی که موجب وحدت اصولگرایان می شود رفتار شماست که می تواند اختلاف آمیز یا وحدت آمیز باشد.
فدایی که با نشریه مثلث مصاحبه می کرد، با اشاره به استنکاف عملی هاشمی از وحدت اصولگرایان اظهار داشت: ما در همان جلسه به آقای هاشمی گفتیم شما در خوش بینانه ترین حالت، به مرحله دوم می رسید و این برای فردی مثل شما خوب نیست، اعتبار سیاسی-اجتماعی تان از بین می رود، ضمن آنکه ایشان با مقام معظم رهبری مشورت کرده بود و رهبر معظم انقلاب هم آن طور که نقل می شد در توصیه ای به ایشان گفته بودند که مصلحت شما نیست که وارد انتخابات ریاست جمهوری شوید، ولی با وجود این مشورت ایشان به صحنه آمد. آنجا گفتم آقای هاشمی انتخابات ریاست جمهوری نهم به مرحله دوم می رسد و شما حداکثر با ۲۰درصد رای به مرحله دوم راه می یابید.
وی می افزاید: ایشان گفت بله قبول دارم که برای من آسیب است اگر به مرحله دوم برسد ولی من در سنجش ها ۵۷ درصد رای دارم، اما آقای هاشمی براساس سنجش کارگزاران این حرف را زد که مایه و ضابطه علمی نداشت و همانجا به ایشان گفتیم این سنجش دقیق و علمی نیست و در واقع پوست خربزه ای است که کارگزاران زیر پای شما گذاشتند.
یادآور می شود برخی جریان های دوم خردادی ساختارشکن که در سال ۱۳۷۸ اقدام به ترور شخصیت هاشمی رفسنجانی کرده بودند، پس از شکست معین در انتخابات ۲۷ خرداد ۱۳۸۴، به شکل منافقانه ای طرفدار هاشمی در مرحله دوم انتخابات شدند. این طیف نقش عمده ای در تدارک فتنه و آشوب سال ۸۸ داشتند، اما با وجود سوابق خیانت آلود آشکار، هرگز از سوی هاشمی طرد نشدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر