7

ایران برای حضور در ژنو ۲ هیچ پیش‌شرطی را نمی‌پذیرد

  • کد خبر : 104011
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران قادر به حل مشکلات سوریه از طریق راه حل سیاسی است اما هیچ پیش شرطی را برای حضور در ژنو ۲ نمی‌پذیرد.

احمد بخشایش در گفت‌وگو پیرامون نقش مثبت ایران در منطقه و حضور در کنفرانس ژنو ۲ برای حل بحران سوریه اظهار کرد: ایران یک قدرت بزرگ در منطقه بوده و توان حل مشکلات جامعه را دارد و این دیپلماسی فعال کشورمان بود که از جنگ در منطقه و حمله به سوریه جلوگیری کرد و با ذکر این نکته، طرف‌‌های غربی معنای عواقب حمله به سوریه را نیز درک کردند.

وی تصریح کرد: ما قادر هستیم مشکلات موجود در بحران سوریه را براساس منافع مردم این کشور حل کنیم، اما در این زمینه پیش شرطی را برای حضور در کنفرانس ژنو ۲ نمی‌پذیریم چرا که غربی‌ها به دنبال این هستند که مصوبات ژنو ۱ را که در آن دولت انتقالی پیش‌بینی شده بود، عملی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در سوریه دو گروه تروریستی ارتش آزاد و تکفیری‌ها با اسم‌های مختلف علیه ملت و دولت قانونی سوریه فعالیت ‌می‌کنند که با توطئه حمله شیمیایی به دنبال ترغیب کردن آمریکا برای حمله به سوریه بودند اما در این کار هم شکست خوردند.

وی خاطرنشان کرد: تروریست‌ها و کشورهای مرتجع منطقه امید به حمله غرب به سوریه را داشتند که در سناریوسازی ناموفق بودند و جامعه بین‌الملل به حقیقت ماجرا پی برد.

بخشایش اضافه کرد: بعد از منتفی شدن حمله آمریکا به سوریه، گروه‌های تروریستی در سوریه  و سردمداران آن‌ها در کشور‌های منطقه ناامید و دچار سر درگمی شده‌اند و جنگ هم میان آن‌ها به علت بی هویتی و نامشروع بودنشان تشدید شده است.

وی افزود: آنها در اقدامی که نشان از ناتوانایی آن‌ها در عرصه تحولات میدانی دارد شروع به انفجار‌های تروریستی و حمله‌های بی‌هدف به مردم می‌کنند تا بتوانند در ژنو ۲ امتیازی به دست بیاورند اما ارتش سوریه محکم در مقابل آن‌ها ایستاده تا به طور کامل آن‌ها را از سوریه بیرون براند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=104011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر