4

آیا رئیس منتخب سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تغییر می‌کند؟

  • کد خبر : 105550
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵

در حالی که شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رئیس جدید این سازمان را انتخاب کرده است، شنیده‌ می‌شود دولت یازدهم «سیدرضا صالحی امیری» را برای تصدی این پست به وزیر ارشاد معرفی کرده است.

با پایان یافتن دوره ریاست چهارمین رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شورای عالی این سازمان روز اول آبان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل جلسه داد و طی آن «ابوذر ‌ابراهیمی ترکمان» رایزن فرهنگی سابق ایران در روسیه به عنوان رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انتخاب شد.

با گذشت دو هفته از این انتخاب، از مراسم تودیع و معارفه خبری نشد تا اینکه روز گذشته برخی شایعات از معرفی «سیدرضا صالحی امیری» برای ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر دادند. وی دومین گزینه دولت تدبیر و امید برای تصدی وزارت ورزش و جوانان بود که از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد نگرفت.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا معرفی آقای صالحی‌امیری به جای ابراهیمی‌ترکمان صحت دارد، اظهار بی‌اطلاعی کرد و در پاسخ به پرسش دیگری درباره تاریخ مراسم معارفه رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: تاریخ این مراسم هنوز مشخص نیست.

به گزارش فارس، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سازمان‌های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که از تاریخ ۳۰/۴/۱۳۷۴ و به موجب مصوبه شورایعالی اداری، وظایف معاونت امور بین‌الملل وزارت ارشاد را عهده‌دار شده است.

در بیان میزان اهمیت این سازمان همین بس که اساسنامه آن به تأیید رهبر معظم انقلاب رسیده است و زیر نظر یک شورای عالی پانزده نفره اداره می‌شود که پنج تن از آنان توسط رهبر انقلاب انتخاب می‌شوند و ۱۰ نفر دیگر را نیز شخصیت‌های حقوقی از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی(رئیس شورا)، وزیر امور خارجه، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دبیرکل مجمع‌جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تشکیل می‌دهند.

نخستین رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آیت‌الله محمدعلی تسخیری است و حجت‌الاسلام محمود محمدی عراقی، سیدمهدی مصطفوی و محمدباقر خرمشاد دیگر رؤسای این سازمان را در طول ۱۸ سال فعالیت تشکیل می‌دهند.

امید است پنجمین شخصیتی که در رأس دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد، فردی دغدغه‌مند باشد و بر اساس ضوابط انتخاب شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=105550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر