2

سرطان خون نیز با آزبست موجود در هوا ارتباط ندارد.

  • کد خبر : 10603
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: آمار دقیقی از مبتلایان به آلودگی با آزبست در دست نیست و سرطان خون نیز با آزبست موجود در هوا ارتباط ندارد. به گزارش مهر، دکتر کاظم ندافی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت:‌ در سال ۷۸ مصوبه ای در هیئت دولت مطرح شد […]

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: آمار دقیقی از مبتلایان به آلودگی با آزبست در دست نیست و سرطان خون نیز با آزبست موجود در هوا ارتباط ندارد.

به گزارش مهر، دکتر کاظم ندافی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت:‌ در سال ۷۸ مصوبه ای در هیئت دولت مطرح شد و بر اساس آن مقرر گردید در طول مدت ۸ سال برای جمع آوری آزبست در کشور اقدام شود که متاسفانه این مصوبه اجرایی نشد.

وی مهمترین علت اجرایی نشدن این مصوبه را جایگزین نکردن کاربردهای آزبست عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار شغل مرتبط با آزبست در کشور وجود دارد که تعطیل کردن آنها با بیکاری این تعداد از شاغلین همراه است که ابتدا باید این مشکل رفع شود و البته در بعضی از استانها و در بخش ساختمانی اقدامات خوبی صورت گرفته و بسیاری از آنها تعطیل یا جایگزین شده اند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: طبق آخرین بررسیهای صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران،‌ میزان آزبست در بعضی مناطق به خصوص میادین اصلی، جنوب و غرب تهران بالا است که مهمترین عامل آزبست، ‌لنت ترمزهای وسایل نقلیه سنگین است.

وی اضافه کرد: در رابطه با جلوگیری از ورود این لنت ها هشدارهای لازم را به وزارت صنایع، تجارت و بازرگانی داده ایم که امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد ورود این نوع محصولات به داخل کشور نباشیم.

ندافی در خصوص بنزن موجود در هوا گفت: بنزن یکی از ترکیبات اصلی بنزین است و از جمله ترکیباتی است که در سرطان خون نقش دارد و میزان این آلاینده، در حوالی پمپ بنزین و مراکز پرترافیک شهری از حد استاندارد بالاتر است.

وی تصریح کرد: این آلاینده از موتور خودروهایی که قطعه کنیستر (دستگاهی که بخارات بنزین را به سیکل سوخت اتومبیل بر می گرداند) ندارند، از راه تخلیه بنزین از تانکرها به مخازن بنزین و سوخت گیری اتومبیلها وارد هوا می شود.

ندافی به مردم توصیه کرد: از استنشاق بوی بنزین در پمپهای بنزین خودداری کرده و از بردن اطفال و سایر اعضای خانواده به پمپ های بنزین جلوگیری کنند.

وی با عنوان این مطلب که در سال گذشته و در ۴ فصل سال تعداد روزهایی که هوا پاک باشد صفر بوده است، گفت: ارتقای استانداردهای کیفیت هوا باعث شده است تعداد روزهای ناسالم افزایش پیدا کند.

ندافی در خصوص آمار مرگ و میرهای مربوط به آلودگی‌های هوا اظهار داشت: طبق برآوردی که شده در سال گذشته میزان مرگ و میر ۳ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است که البته در این آمار، مداخلات بالینی صورت نگرفته است که معلوم شود این افراد قطعاً به دلیل آلودگی هوا فوت کرده‌اند.

وی آلودگی صوتی را یکی دیگر از آلودگیهای مهم در کلانشهر تهران عنوان کرد و گفت: بحث آلودگی صوتی یک امر جدی است که باید در منشاء کنترل شود.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: موتورسیکلت ها عامل اصلی آلودگی صوتی هستند در کنار آنها نمی‌توان سر و صدای هواپیماها و سایر خودروها را نیز نادیده گرفت که در این خصوص قراردادن محافظ‌ها در حاشیه اتوبانها و محدود کردن تردد وسایل نقلیه فرسوده و موتورسیکلت ها از اقداماتی بوده که برای کاهش این آلودگی صورت گرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10603

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر