3

کادیلاک WTF ساخت خودرویی قدرت گرفته از لیزر+تصویر

  • کد خبر : 115651
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۹

کادیلاک WTF که با کمک توریم که ماده ای رادیواکتیو است اقدام به تولید انرژی می کند و همکنون موتور با این سوخت ساخته شده است


کادیلاک WTF ساخت خودرویی قدرت گرفته از لیزردر سال ۲۰۰۹ طراح فوق مدرن و تخیل گرا لورن کولسوز با طراحی یک خودروی خیره کننده و غیرقابل تصور که Cadillac World Thorium Fuel Concept نامبده شد به صحنه طراحی خودرو بازگشت. منبع اصلی سوخت این خودور ذره ای فلز رادیواکتیو است به نام توریم (یکی از متراکم ترین مواد شناخته شده در طبیعت). توریم می تواند سبب قدرت گرفتن لیزر شود. در واقع وقتی آب داغ شود سبب انتقال انرژی به یک توربین کوچک در خودور می شود. (موسوم به قدرت لیزری) . هر چند که برخی به آن خندیدند اما عده ای بودند که این ایده کولسوز را جدی گرفتند بویژه انرژی سیستم های لیزری LPS از کانکتیکات. ( برای اولین بار برنامه TOP Gear شبکه BBC این خودرو را کادیلاک WTF  نامید به معنای خودروی با سوخت توریم)

LPS اولین موتور توریم خود را ساخت. موتوری با وزن ۵۰۰ پوند که می تواند با تنها ۸ گرم توریم برای ۱۰۰ سال بدون وقفه کار کند! یعنی می تواند جایگزین ۷۳۹۶ گالن بنزین ( بیش از ۳۳ هزار لیتر)  برای یک قرن شود! به مانند کادیلاک طراحی شده این موتور نیز برای انجام سفرهای جاده ای اماده نیست. LPS اعلام کرده است از سال ۲۰۱۱ و یا ساخت نمونه ای اولیه توانسته این موتور توریمی را بهینه کند اما تاکنون آن را در سطح جاده بکار نگرفته است. با این حال به نظر کارشناسان تامین امنیت و خطرناک موجود در یک خودروی قدرت گرفته از یک ماده رادیواکتیو باید مد نظر قرار بگیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=115651

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر