7

پرداخت حقوق نخبگان به مدت ۳ سال

  • کد خبر : 117915
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۳

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: این بنیاد آمادگی لازم را دارد تا حقوق هر یک از نخبگان را به مدت سه سال پرداخت و از آنان حمایت کند تا مدتی که راه خود را به بازار پیدا کنند.

فارس/ سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور در همایش تجاری سازی فناوری که در محل مرکز همایش های بین المللی برگزار شد، اظهار داشت: بازار علم و فن آوری کشور و نخبگان علمی ما توسط سایر کشورهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

ستاری معاون علمی و فن آوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، گفت: این همه سرمایه‌گذاری گسترده خانواده و جامعه از کودکی تا دانشگاه بر روی فرد موجب پربار شدن علمی و انباشت سرمایه های معنوی و مادی در کشور نشده است، بلکه این سرمایه ها را کشورهای دیگر جذب کرده اند و از آنان استفاده می کنند.

ستاری افزود: این بنیاد آمادگی لازم را دارد تا حقوق هر یک از این نخبگان تحصیل کرده را به مدت سه سال پرداخت کند و از آنان حمایت کند تا مدتی که راه خود را به بازار پیدا کنند.

وی افزود: می باید دور و بر دانشگاه های مهم کشور را شرکت های سرمایه گذار و ریسک پذیر پر کنند و به شکل گسترده ای نیز نسبت به یافتن نخبگان و ایده های نو اقدام صورت گیرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین ضمن تاکید بر کشف استعدادهای جدید در حوزه علمی و فناوری به هر روش ممکن و جذب این افراد تاکید کرد: در علوم جدید نمی توانیم پایمان را جای پای قبلی ها بگذاریم زیرا در هر حوزه ای فناوری در بالاترین سطح به منصه ظهور رسیده ولی آنچه ما باید در زمان فعلی به آن بپردازیم این است که روی ایده های جدید و خلاقانه سرمایه گذاری کنیم.

ستاری اظهارداشت: ما در سلول های بنیادی امکان درآمدزایی بسیار کلانی داریم در حالی که برخی موسسات که در این زمینه کار می کنند منتظر دریافت کمک مالی از دولت هستند که این امر درست نیست.

وی تصریح کرد: در دولت طی چندماه گذشته شرکت های دانش بنیان و تاسیس صندوق های نوآوری و شکوفایی پیش بینی و تاسیس شده است و امیدواریم زیرساخت های لازم برای تحقق تاسیس این نوع شرکت ها سریعا جامه عمل بپوشد و از گمرکی و مالیات معاف شوند. همچنین ریاست محترم جمهوری نیز قول هرگونه حمایت مالی را داده اند.

وی در پایان گفت: از این که بانک پاسارگاد توانسته یک گام فراتر از تمامی شرکت ها و سازمان های دیگر برای حفظ جوانان و تجاری سازی ایده های آنان تلاش کند باعث خوشبختی است و امیدواریم بتوانیم روزی بچه های کشورمان را به ایران برگردانیم.

این همایش با حضور معاونان وزیر ارتباطات و معاونت علمی فناوری رئیس جمهور بعد از ظهر امروز در محل سالن همایش های بین المللی صدا وسیما توسط پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد برگزار شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=117915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر