2

از سال آینده رانا در ایران خودرو جایگزین روآ خواهد شد.

  • کد خبر : 12165
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۷:۰۴

امسال پژو ۲۰۶ و سمند پایه‌گازسوز و از سال آینده رانا جایگزین روآ خواهد شد. کیوان وزیری – مدیر نظرات بر اجرای استانداردهای ایران خودرو، با اعلام خبر بالا به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: ایران خودرو بنا بود تولید روآ را از ابتدای امسال متوقف کند، اما با توجه به اقتصادی بودن آن […]

امسال پژو ۲۰۶ و سمند پایه‌گازسوز و از سال آینده رانا جایگزین روآ خواهد شد.

کیوان وزیری – مدیر نظرات بر اجرای استانداردهای ایران خودرو، با اعلام خبر بالا به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: ایران خودرو بنا بود تولید روآ را از ابتدای امسال متوقف کند، اما با توجه به اقتصادی بودن آن و درخواست ستاد حمل و نقل و مصرف سوخت برای استفاده از این خودرو در قالب طرح جایگزین کردن ناوگان فرسوده حمل و نقل کشور، تولید ۲۰ هزار روآ برای سال جاری در برنامه قرار گرفت.

وی با تاکید بر این‌که ایران خودرو قبلا برای توقف تولید روآ تصمیم گیری کرده بود، بیان کرد: ظرفیت تولید سالانه روآ در ایران خودرو ۱۵۰ هزار دستگاه بوده است که بعد از توقف تولید آن، این ظرفیت بین دو خودرو پژو ۲۰۶ و سمند پایه‌گازسوز تقسیم خواهد شد.

به گفته او ایران خودرو در شش ماهه دوم امسال از ۱۳۰ هزار دستگاه ظرفیت باقی مانده تولید روآ بین ۶۵ تا ۷۰ درصد آن را به تولید پژو ۲۰۶ و بین ۳۰ تا ۳۵ درصد باقی مانده را هم به تولید سمند پایه‌گازسوز اختصاص خواهد داد.

وزیری در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا با حذف روآ در سال آینده محصول جدیدی به سبد محصولات این شرکت اضافه خواهد شد که جایگزین آن باشد؟ بیان کرد: برنامه ما این است که در سال جاری تولید آزمایشی رانا را آغاز کنیم و در سال آینده با آغاز تولید انبوه این خودرو یک محصول جدید به سبد محصولاتمان اضافه و آن را جایگزین روآ کنیم.

این مقام مسوول در ایران خودرو در پاسخ به این سوال که علت تاخیر بیش از ۱۸ ماهه ایران خودرو در ارائه محصول رانا به بازار چه بوده است؟ گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کل جامعه و شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۸۸ یک فاصله در اجرای پروژه‌های توسعه محصول این شرکت رخ داد تا ایران خودرو بتواند حجم بدهی‌ها را مدیریت کند و مسائل مالی را زنجیره تامین قطعات برطرف کند که البته در سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ با مدیریت بخشی از این مسائل توانستیم اجرای پروژه‌های توسعه‌ای را دوباره از سر گیریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر