1

رییس جمهوری فردا به کشور تاجیکستان سفر می‌کند

  • کد خبر : 12193
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۹

‘ رامین مهمانپرست ‘روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به همکاری‌های اقتصادی و پروژه‌های اجرا شده توسط شرکت‌های ایرانی در تاجیکستان، افزود: در سفر رییس جمهوری به تاجیکستان؛ پروژه سد و نیروگاه سنگ توده ۲ به طور رسمی افتتاح خواهد شد. وی که بتازگی از سوی ‘ علی اکبر صالحی’ وزیر […]

‘ رامین مهمانپرست ‘روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به همکاری‌های اقتصادی و پروژه‌های اجرا شده توسط شرکت‌های ایرانی در تاجیکستان، افزود: در سفر رییس جمهوری به تاجیکستان؛ پروژه سد و نیروگاه سنگ توده ۲ به طور رسمی افتتاح خواهد شد.
وی که بتازگی از سوی ‘ علی اکبر صالحی’ وزیر امور خارجه به عنوان رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای این وزارتخانه منصوب شده است، اظهار داشت: این پروژه می‌تواند کمک بسیاری به بخش های صنعتی، کشاورزی و مصارف تولید انرژی تاجیکستان داشته باشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه، روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان را خوب توصیف کرد وگفت: این سفر دو روزه در تکمیل همکارهای دو کشور تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.
مهمانپرست با یادآوری مشترکات فراوان فرهنگی، دینی و تاریخی دو کشور ایران و تاجیکستان تصریح کرد: روابط دوجانبه، همکاری‌های منطقه‌ای و تحولات بین‌المللی محورهایی است که در سفر دکتر احمدی نژاد به تاجیکستان مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.
رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه زبان فارسی وجه مشترک دو ملت ایران و تاجیکستان است، گفت: همکاری‌های فراوانی برای بازآموزی اساتید زبان فارسی و همکاری های سه جانبه بین ایران، تاجیکستان و افغانستان در دستور کار است.
سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: موضوعات مورد توجه دو کشور به ویژه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مسایلی که می‌تواند به ثبات، صلح و امنیت منطقه کمک کند در دیدارهایی که در این سفر پیش‌بینی شده است،مطرح خواهد شد.
مهمانپرست اضافه کرد: علاوه بر پروژه‌هایی که توسط شرکت‌های فنی مهندسی ایرانی در تاجیکستان اجرا می‌شود، روابط دو کشور در بخش تجاری نیز رشد بسیار خوبی داشته است.
وی با بیان اینکه سطح روابط تجاری بین ایران و تاجیکستان بیش از ۲۰۰ میلیون دلار است، گفت: ظرفیت برای افزایش این حجم مبادلات وجود دارد و باید برای بهره برداری بیشتر از این ظرفیت‌ها تلاش بیشتری کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر