7

کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما روز سه شنبه به پورتوریکو خواهد رفت

  • کد خبر : 1252
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۸:۳۲

کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما روز سه شنبه به پورتوریکو خواهد رفت. از سال هزار و نهصد و شصت و یک که جان اف کندی رئیس جمهور وقت آمریکا به پورتوریکو سفر کرد این اولین بار است که یک رئیس جمهور دیگر آمریکا به این جزیره خواهد رفت. قرار است باراک اوباما در فورتالزا، […]

کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما روز سه شنبه به پورتوریکو خواهد رفت. از سال هزار و نهصد و شصت و یک که جان اف کندی رئیس جمهور وقت آمریکا به پورتوریکو سفر کرد این اولین بار است که یک رئیس جمهور دیگر آمریکا به این جزیره خواهد رفت. قرار است باراک اوباما در فورتالزا، اقامتگاه رسمی فرماندار پورتوریکو، درباره وضعیت سیاسی پورتوریکو سخنرانی کند.

گفته می شود جامعه پورتوریکوییهای مقیم آمریکا که بیشترشان در ایالت فلوریدا سکونت دارند سخنرانی اوباما را به دقت دنبال خواهند کرد.

ایالت فلوریدا از جمله ایالتهای کلیدی آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و دوازده به شمار می رود. پورتوریکو واقع در حوزه کارائیب که از یکصد و دوازده سال پیش زیر چتر آمریکا قرار دارد در حال حاضر به عنوان یک کشور آزاد شناخته می شود اما همچنان به آمریکا وابسته است. پورتوریکوییها شهروندان آمریکایی محسوب می شوند اما حق رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری را ندارند و در کنگره آمریکا نیز نماینده ای ندارند.

پورتوریکوییهایی که در خاک آمریکا زندگی می کنند مالیات فدرال پرداخت نمی کنند.

هر سال دولت فدرال آمریکا چندین میلیارد دلار کمک به پورتوریکو پرداخت می کند. دولت آمریکا از همه پرسی دوگانه درباره وضعیت سیاسی این جزیره حمایت می کند.

در اولین همه پرسی مشخص می شود آیا مردم جزیره با تغییر وضع سیاسی سرزمینشان موافق هستند.

در دومین همه پرسی نیز چگونگی ایجاد تغییرات در وضع سیاسی پورتوریکو مشخص خواهد شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، باراک اوباما همچنین روز دوشنبه به ایالت کارولینای شمالی خواهد رفت و در میامی نیز برای جمع آوری کمکهای مالی برای تبلیغات انتخاباتی آینده خود نشست انتخاباتی برگزار خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر