4

در مراسم معارفه اسماعیلی چه گذشت؟

  • کد خبر : 126459
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶

روز گذشته روسای سابق و جدید دادگستری کل استان تهران تودیع و معارفه شدند در این میان شرط دادستان برای آزادی بابک زنجانی و همچنین ارجاع پرونده سرای دلگشا به تجدید نظر از اهمیت برخوردار بود.

فارس: روز ۷ اردیبهشت مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دادگستری کل استان تهران با حضور جمعی از مسئولان دستگاه قضایی کشور برگزار شد.

در این مراسممقامات و مسئولان عالی‌رتبه‌ای حضور داشتند که نشان از اهمیت جایگاهدادگستری استان تهرانوتودیع و معارفه رئیس آن داشت.

آیت الله احمد محسنی گرکانی رئیس دیوان عالی کشور و حجت الاسلام منتظری رئیس دیوان عدالت اداری، در کنار حجت الاسلام خطیبرئیس حفاظتاطلاعات قوه قضاییه چهره‌های شاخص این مراسم بودند.

در کنار این افراد می‌توان به حضور الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری، حجت الاسلام رازینی معاون توسعه قضایی ومحمدباقر ذوالقدر معاون راهبردی نام برد.

اما مهمان ها به اینجا ختم نشده و چهر‌ه‌هایی همچون سید مرتضی بختیاری وزیر سابق دادگستری، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وقاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز حضور داشتند.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران، عیس فرهادی فرماندار تهران، ساجدی نیا رئیس پلیس تهران بزرگ و ملک‌شاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس به همراه جولایی رئیس ستاد دیه کشورهم در این مراسم حضور داشتند.

آرزو دارم اسماعیلی آنقدر موفق شود که بگویند کاش این جابجایی زودتر صورت می‌گرفت

سید علیرضا آوایی در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری کل استان تهران اظهار داشت: من وظیفه خود می‌دانم از تمام مسئولان سابق دادگستری تقدیر و تشکر کنم.

وی افزود: من از تمام همکارانی که در مدت حضورم در دادگستری نتوانستم برای آنها اقدامی در خور توجه انجام دهم عذرخواهی می‌کنم شاید برای برخی نتوانستم مرخصی دهم و یا امکانات و تسهیلات مناسبی فراهم کنم اما هر چه از دستم بر آمد انجام دادم اما گاهی نیازها زیاد و مقدورات ناکافی است.

رئیس سابق دادگستری کل استان تهران ضمن عذرخواهی از همه مردم به دلیل کاستی‌هایی که طی این مدت در دادگستری کل استان تهران وجود داشت گفت: تشکیلات قضایی از محورهای مهم و ارکان اساسی نظام است و هر چقدر سالم، مقتدر، قانونمند و مستقل داشته است به همان میزان نظام آبرومند می‌شود و چنانچه به هر کدام از این ویژگی‌ها به هر دلیل و توجیهی لطمه‌ای وارد شود به نظام لطمه جدی وارد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از ارائه آمار و عملکرد پرهیز می‌کند گفت: مایلم به این نکته تأکید کنم که اگر چه پیشرفت‌ها قابل قبول و چشمگیر بوده اما فاصله ما با آرمان‌ها بسیار است و من از مسئولین انتظار دارم بیش از گذشته با رئیس جدید دادگستری استان تهران همکاری کنند.

آوایی خاطرنشان کرد: من در مدت حضورم در دادگستری کل استان تهران از مسئولان قوه قضاییه جز همراهی و همکاری چیزی ندیدم.

وی در پایان خطاب به اسماعیلی رئیس جدید دادگستری کل استان تهران گفت: دوست دارم آنقدر موفق شوید و بدرخشید که قضاوت عمومی این باشد که ای کاش این جابجایی زودتر صورت می‌گرفت. من با تمام وجود هر آنچه را که طی این مدت به دست آوردم به شما ارائه می‌دهم.

پرونده سرای دلگشا به تجدید نظر رفت

محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال فارس درباره آخرین تصمیم‌گیری ر مورد پرونده سرای دلگشا گفت: این پرونده به تجدید نظر رفته است.

پروژه سرای دلگشا ساخت یک مجتمع تجاری در محدوده میدان پانزده خرداد تهران است که مسئولان سازمان میراث فرهنگی معتقدند در حریم کاخ گلستان واقع شده است و موجب خروج این اثر تاریخ از فهرست ثبت جهانی یونسکو می‌شود.

از توقیف «ابتکار» بی اطلاعم/ رئیس ندامتگاه اوین تغییر نمی‌کند

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل جدید دادگستری تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارتباط درگیری زندان اوین و بند ۳۵۰ با توقیف روزنامه ابتکار گفت: از این موضوع بی‌اطلاعم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد شکایت از روزنامه‌های داخلی ادامه داد: شکایتی از روزنامه‌های داخلی ندارم.

اسماعیلی در مورد اوضاع بند ۳۵۰ زندان اوین تصریح کرد: آرامش به این بند برگشته است و مشکلی وجود ندارد و زندانی‌ها دیدارهایی با خانواده‌هایشان داشته‌اند.

رئیس کل جدید دادگستری تهران در پاسخ به سؤال دیگری در مورد تغییر رئیس زندان اوین گفت: رئیس زندان اوین تغییر نمی‌کند.

رئیس سابق سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی درباره پرونده فردی که به شبکه معاند بی بی سی از داخل زندان اطلاع رسانی کرده بود گفت: پرونده فردی که اولین خبر را مخابره کرده بود به دادسرا می‌رود.

ارجاع پرونده حادثه خیابان جمهوری به شورای شهر و وزارت کشور/ رسیدگی به پرونده رؤسای سابق بانک‌های مسکن، ملی و صادرات

ناصر سراج در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری کل استان تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده حادثه خیابان جمهوری گفت: رسیدگی به این پرونده تمام شده و ما آن را به شورای شهر و وزارت کشور فرستادیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا علیرغم وعده داده شده مبنی بر اینکه رسیدگی پرونده خاوری تا قبل از عید تمام می‌شود هنوز این پرونده به نتیجه نرسیده گفت: در مورد این پرونده مسئله‌ای پیش آمد که موجب شد رسیدگی به تأخیر بیفتد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: خاوری وکیل داشته و اینکه می‌گویند به تازگی وکیل گرفته صحت ندارد.

سراج تصریح کرد: در بحث پرونده ۳ هزار میلیاردی رسیدگی به اتهامات سه مدیر سابق بانک‌های مسکن، ملی و صادرات همه با هم رسیدگی می‌شوند.

بابک زنجانی تا بدهی‌اش را پرداخت نکند آزاد نمی‌شود

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری کل استان تهران با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت بابک زنجانی گفت: بابک زنجانی هر زمان بدهی خود را پرداخت کند از زندان آزاد می‌شود.

رئیسی: موضوع مهم در پرونده بابک زنجانی توقیف اموال است

حجت‌الاسلام رئیسی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری کل استان تهران با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص پرونده بابک زنجانی گفت: پرونده در حال رسیدگی است و موضوع مهم در این پرونده توقیف اموال است.

وی افزود: ما از مسئولان نظام بانکی می‌خواهیم که وظیفه خود را به درستی انجام داده و ذخایر، پول و مال کشور را در اختیار افراد غاصب قرار ندهند.

معاون اول قوه قضاییه ضمن اظهار بی‌اطلاعی از پرونده (رضا-ض) گفت: در خصوص پرونده بابک زنجانی میزان اموال زیاد است و باید رسیدگی جدی صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=126459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر