1

محمد اسماعیل ملازهی به اتهام جاسوسی علیه امنیت ملی کشور به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

  • کد خبر : 12794
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: محمد اسماعیل ملازهی به اتهام جاسوسی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور به ۱۰ سال حبس محکوم شد. محمد مرزیه تصریح کرد: محمد اسماعیل ملازهی معروف به «ابوجان» فرزند محمد اسلام به اتهام جاسوسی در سوم آبان‌ماه سال ۸۹ در زاهدان دستگیر و پرونده وی با صدور قرار […]

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: محمد اسماعیل ملازهی به اتهام جاسوسی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

محمد مرزیه تصریح کرد: محمد اسماعیل ملازهی معروف به «ابوجان» فرزند محمد اسلام به اتهام جاسوسی در سوم آبان‌ماه سال ۸۹ در زاهدان دستگیر و پرونده وی با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست در ۲۵ بهمن‌ماه به دادگاه انقلاب ارسال شد.

وی ادامه داد: اتهام اصلی این فرد ارتباط با یکی از سفارتخانه‌ها و ارائه اطلاعات مختلف به عناصر اطلاعاتی در آن سفارتخانه و برقراری ارتباط با عناصر اطلاعاتی در دبی و استفاده از کلمات رمز برای پیام‌های ارسالی بود.

دادستان زاهدان بدون ذکر نام کشور مورد نظر که این شخص برای آن جاسوسی می‌کرده، افزود: این فرد همچنین پرونده افراد مجرم آن کشور را که در ایران دستگیر شده بودند، پیگیری می‌کرد و به‌دنبال آزادی آنان بود.

مرزیه اظهار کرد: حضور در جلسات متعدد در سفارتخانه کشور مورد نظر و دیدار و گفت‌وگو با افسران اطلاعاتی آن کشور از دیگر اقدامات این محکوم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به موجب حکم دادگاه انقلاب زاهدان، ملازهی به استناد ماده ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی به ۱۰ سال حبس محکوم شد اما با توجه به اینکه سابقه مجرمیت و محکومیت امنیتی نداشت و درخواست عفو و بخشش کرده بود، مورد رافت نظام اسلامی قرار گرفت و چهار سال از محکومیت وی به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمد.

دادستان زاهدان یادآور شد: رای دادگاه انقلاب در شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان سیستان و بلوچستان به قطعیت رسیده و این مجرم اکنون در حال گذراندن شش سال محکومیت باقیمانده از حکم صادره است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12794

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر