5

کمتر استادی به اندازه آیت الله مشکینی شاگرد داشت

  • کد خبر : 128420
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱

ایشان در تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) نقش موثری داشتند و ایشان علاوه بر مشغله‌های حوزوی در جلساتی که در دانشگاه برگزار می‌شد حضور می‌یافتند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه آیت الله مشکینی بر گردن حوزه علمیه و طلاب قمی و انقلاب حق دارد، افزود: ایشان شخصیتی نبود که تنها به درس و بحث اکتفا کند بلکه فردی بود که در کنار زهد و تقوا مدافع انقلاب بود و هیچگاه از صحنه فرار نمی‌کرد.

به گزارش خبرنگار مهر از قم، آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، در مراسم رونمایی از مجموعه آثار آیت الله علی اکبر مشکینی که در سالن همایش موسسه دارالحدیث قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: آیت الله مشکینی از جنبه‌های مختلف برای سایرین موجب برکت و خیر بودند.

وی ابراز داشت: آیت الله مشکینی در هر کجا که بودند چه در نجف، چه در قم و چه در مسئولیت‌های مختلفی که بر عهده داشتند وجودشان موجب خیر بود و ایشان همواره از فرصت‌ها و وقتشان به نحو احسن استفاده می‌کردند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه آیت الله مشکینی مصداقی از مصادیق برکات است که در قرآن به آن اشاره شده افزود: ایشان انسانی خودساخته، باتقوا بود که در مسیر رسیدن به هدف مشکلات را صبورانه تحمل کرد.

آیت الله مشکینی نیز اینگونه بود که با اقشار مختلف مردم در ارتباط بود

آیت الله مهدوی کنی عنوان کرد: برخی‌ها معتقدند که رهبری باید از گروه خاصی حمایت و آنان را تأیید کند در حالی که رهبری از آن همه ملت است و شخصیت آیت الله مشکینی نیز اینگونه بود که با اقشار مختلف مردم در ارتباط بود.

وی با بیان اینکه آیت الله مشکینی بر گردن حوزه علمیه و طلاب قمی و انقلاب حق دارد، افزود: ایشان شخصیتی نبود که تنها به درس و بحث اکتفا کند بلکه فردی بود که در کنار زهد و تقوا مدافع انقلاب بود و هیچگاه از صحنه فرار نمی‌کرد.

آیت الله مهدوی کنی با اشاره به آشنایی خود با آیت الله مشکینی بیان داشت: من در سن ۱۷ سالگی وارد قم شدم و با ایشان آشنایی پیدا کردم و دروس ایشان در‌‌‌ همان زمان محققانه و با سادگی برگزار می‌شد.

کمتر استادی به اندازه آیت الله مشکینی شاگرد داشت

رئیس مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه در آن زمان کمتر استادی به اندازه آیت الله مشکینی شاگرد داشت، افزود: ایشان در تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) نقش موثری داشتند و ایشان علاوه بر مشغله‌های حوزوی در جلساتی که در دانشگاه برگزار می‌شد حضور می‌یافتند.

وی با بیان اینکه آیت الله مشکینی به لحاظ حضور در مسند ریاست مجلس خبرگان حق بزرگی به گردن انقلاب داشت، افزود: همگان بر جامعیت شخصیت آیت الله مشکینی واقف‌اند و در دوران تبعید از همه فرصت‌های خود استفاده می‌کرد.

آیت الله مهدوی کنی با اشاره به ساده زیستی آیت الله مشکینی ابراز داشت: ایشان چه در دوران تبعید و چه پیش از انقلاب و بعد از انقلاب همواره ساده زیست بود و همواره به تبلیغ دین و ارائه مباحث اخلاقی می‌پرداخت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=128420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر