5

با چراغ سبز برکسل، کرواسی اواسط ۲۰۱۳ (اول ژوئیه) به اتحادیه اروپا می‌پیوندد.

  • کد خبر : 1288
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۴

با چراغ سبز برکسل، کرواسی اواسط ۲۰۱۳ (اول ژوئیه) به اتحادیه اروپا می‌پیوندد. خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، با اشاره به پاسخ مثبت اتحادیه اروپا برای عضویت کرواسی در این اتحادیه، از آن تحت عنوان روزی تاریخی برای این کشور و همین طور اتحادیه اروپا نام برد. براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، وی گفت […]

با چراغ سبز برکسل، کرواسی اواسط ۲۰۱۳ (اول ژوئیه) به اتحادیه اروپا می‌پیوندد.

خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، با اشاره به پاسخ مثبت اتحادیه اروپا برای عضویت کرواسی در این اتحادیه، از آن تحت عنوان روزی تاریخی برای این کشور و همین طور اتحادیه اروپا نام برد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، وی گفت که بسیار خوشحال است کرواسی چراغ سبز عضویت در اتحادیه اروپا را دریافت کرده است.

ویویانه ردینگ، کمیساریای قضایی اتحادیه اروپا، قبل از شروع نشست شورای وزرای این اتحادیه در لوکزامبورگ گفت که موانع برای عضویت کرواسی در اتحادیه اروپا مرتفع شده است.

علاوه بر این خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا نیز تایید کرد که کمیسیون اتحادیه اروپا پذیرفته است مذاکرات رسمی برای عضویت کرواسی در اتحادیه اروپا به پایان رسیده است.

ردینگ در ادامه گفت: کرواسی به همه وظایف خود عمل کرده است، از این رو می‌توانیم با آرامش کامل به عضویت این کشور پاسخ مثبت دهیم.

کمیسیون اتحادیه اروپا به شورای این اتحادیه پیشنهاد کرد که چهار فصل آخر مذاکرات عضویت کرواسی در اتحادیه اروپا را مختومه اعلام کرده و با عضویت نهایی این کشور در این اتحادیه موافقت کند.

باروسو گفت: من به مقام‌های کرواسی و به ویژه دولت این کشور به دلیل کارهای سخت آنها تبریک می‌گویم. تبریکات مهم من به ویژه به مردم این کشور ابراز می‌شود.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در ادامه گفت که در جریان سفرش به زاگرب که اوایل آوریل گذشته صورت گرفت، دیده است که چگونه عضویت در اتحادیه اروپا به عنوان یک پروژه باعث غلبه بر مرزهای سیاسی می‌شود.

مخبر پارلمان اتحادیه اروپا نیز از پاسخ مثبت کمیسیون اتحادیه اروپا برای عضویت کرواسی استقبال کرد و گفت که این مساله بیش از هر چیز به تلاش‌های کرواسی برای اصلاحات گسترده در این کشور برمی‌گردد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر