1

قوه قضائیه با بدهکاران بانکی برخورد کند

  • کد خبر : 130031
  • ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۹:۵۷

رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: ستادی در دولت و مجلس تشکیل شده که ۳۰۰ اقدام عملیاتی را تعریف کرده است تا اقتصاد مقاومتی محقق شود و به زودی تکلیف وزارتخانه‌ها در این زمینه‌ مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی لاریجانی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی یک مرکز زبده‌پرور است و باید وجوه مختلف این استان را مورد توجه قرار داد چرا که این استان ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه، علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت امروز ما در کشور شباهت به تاجرهایی دارد که کره‌کره مغازه‌ها را کشیده‌ و نیم‌بند کار می‌کنند، تصریح کرد: ‌وضع ما اینگونه است باید کره‌کره را بالا کشید تا تجارتخانه رونق پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران کشور بسیار غنی بوده و امکانات فراوانی نیز دارد، گفت: متأسفانه عدم استفاده از منابع، سوء مدیریت‌ها و مسائل اینچنینی موجب بروز اشکالاتی در کشور شده است که در شرایط فعلی ضرورت دارد با نگاه ملی به مسائل نگریست.

لاریجانی مسئله اصلی کشور را رونق تولید و اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس مسئله اصلی کشور را مورد توجه قرار دادند فرهنگ ما باید مقاوم باشد، اگر فرهنگ اراده را برای تولید و کار تقویت کند موجب تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.

لاریجانی بر ضرورت هماهنگی بین پژوهش با صنعت تاکید کرد و ادامه داد: اگر پژوهش با صنعت جفت شود مسئله اساسی کشور درک می‌شود، مسئله اصلی رونق تولید در داخل است که باید به لوازم آن پایبند بود.

وی افزود: فرهنگ باید به سمتی پیش برود که اراده مردم را به سمت پایداری هدایت کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت‌های گذشته روش‌های مختلفی تجربه شده است، بیان کرد: متأسفانه در پاره‌ای از مواقع بخش پژوهش و دانایی با هم گره نخورد که اگر گره می‌خوردند مشکلات حل می‌شد.

لاریجانی بر ضرورت جزم برای عزم ملی تأکید کرد و اظهار داشت: مسئولان باید در کشور ایجاد همکاری کنند نه اینکه یأس را پمپاژ کنند اگر ما با ‌نگاهی ملی نسبت به سرنوشت کشور نگاه کنیم باید همه اراده‌ها را امیدوار کنیم، همگرایی ایجاد کنیم و از ایجاد حاشیه بپرهیزیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر مسئله اصلی ما تولید است نباید اجازه دهیم به دلیل درگیری ذهن‌ها و تمرکزها متفرق شود، افزود برای تولید به همگرایی نیاز داریم باید در این مسیر حسن ظن به یکدیگر داشته باشیم و ذهن‌ها را نسبت به یکدیگر مکدر نکنیم.

وی همچنین سرعت عمل در کارها را ضروری دانست و تصریح کرد:‌ ما نباید اداری کار کنیم بلکه باید با همه هستی و جهادی کار کنیم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معوقات بانکی بیان کرد: معوقات بانکی بسیاری وجود دارد، عده‌ای فریبکاری کردند که قوه قضاییه باید با آنها برخورد کند، ما نیز در مجلس به دنبال افزایش سرمایه بانک‌ها هستیم اما هنوز به جمع‌بندی نرسیدیم ولی آن را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: احساس می‌شود برخی بانک‌ها به خاطر پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی وجود دارد ترسیده‌اند و تحرکاتشان را کم کرده‌اند که این نگاه یک نگاه ملی نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مشکل آب اظهار داشت: مشکل آب یک مشکل عمومی است که در کل کشور وجود دارد باید برای آبیاری قطره‌ای سرمایه‌گذاری کرد البته خشکسالی در زمینه آب نیست در زمینه اقتصاد هم خشکسالی داریم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری برای مهار آب‌ها و استفاده از آب دریاها بحثی جدی است، ادامه داد: تغییرات آب و هوایی به صورت جدی در کشور اثر گذاشته است.

لاریجانی با اشاره به درخواست ایجاد راه‌آهن سریع‌السیر اراک ـ تهران نیز گفت:‌ مطالعات مربوط به احداث راه‌آهن سریع‌السیر اصفهان ـ قم ـ تهران از قبل صورت گرفته است اما پیگیری می‌کنیم اگر منابع آن تأمین شود اراک نیز اضافه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: ستادی در دولت و مجلس تشکیل شده که ۳۰۰ اقدام عملیاتی را تعریف کرده‌اند تا اقتصاد مقاومتی محقق شود و به زودی تکلیف وزارتخانه‌ها در این زمینه‌ مشخص خواهد شد.

لاریجانی از تدوین برنامه ششم از چند ماه آینده خبر داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=130031

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر