1

انتخاب ۶۰ متخصص مغز و اعصاب ایران برای شرکت در دوره آموزشی مرکز هانوفر آلمان

  • کد خبر : 131902
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸

پروفسور سمعیی گفت: ۶۰ نفر از برجسته‌ترین متخصصان مغز و اعصاب کشور را برای تکمیل آموزش‌ها در مرکز‌ هانوفر آلمان انتخاب کرده‌ایم که هم‌اکنون ۱۱ نفر از آنان در این مرکز‌ تحقیقات مهمی را انجام داده‌اند که آینده پزشکی جهان را متحول می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پروفسور مجید سمیعی عصر امروز در جمع اعضای هیئت رئیسه، استادان و دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در بیان احساسات خود از سال‌ها کار علمی و تحقیقاتی اظهار کرد: بزرگ‌ترین لذتی که در زندگی برده‌ام آن است که با کمک خداوند هر دو یا سه ماه، یک کشف جدید علمی را در عرصه پزشکی مغز و اعصاب به دنیا عرضه کرده‌ام و حداقل چهار تا پنج سال بعد محققان و پژوهشگران برجسته کشورهای دیگر از جمله آمریکا توانسته‌اند به این کشفیات آن هم به صورتی ناقص دست یابند.

استاد و پزشک برجسته مغز و اعصاب دنیا تصریح کرد: تا زمانی که لذت تولید علم را در درون خود احساس می‌کنم به هیچ عنوان حس سالخوردگی ندارم و با جرأت می‌گویم هم‌اکنون با این شرایط سنی از همه شما توانمندتر هستم و در انجام امور به هیچ عنوان خسته نخواهم شد.

سمیعی گفت: با تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی جوانان علاوه بر اشتغال به تحصیل با تحقیق و پژوهش در کشور در رشته‌های مختلف علمی افتخارات زیادی را برای کشور کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۹۸۲ تدبیری بسیار عمیق و ژرف برای کشور بوده است، افزود: به شما دانشجویان و استادان چند نصیحت می‌کنم و آن این است که از نظر من هیچ محلی برای یک ملت مهم‌تر و بزرگ‌تر از دانشگاه نیست.

استاد و پزشک برجسته مغز و اعصاب دنیا تصریح کرد: موفقیت فقط به این نیست که در چه کشوری و در چه دانشگاهی درس خوانده‌اید، چرا که همه افراد در تمام نقاط جهان صاحبان مغزهایی هستند که می‌توانند علم را به وجود آورند و فرق نمی‌کند آن فرد در ایران، در آلمان و یا در هر جای دیگر باشد.

سمیعی با نکوهش عناوین و اسم‌هایی که برخی با تحصیل در دانشگاه‌های صاحب نام جهان با عنوان پروفسور و دکتر برای خود قائل هستند، ادامه داد: صرفاً نام و اسم کافی نیست بلکه خدمات فرد به مردم و جامعه و میزان تولید دانش‌های کاربردی ارزشمند است.

وی اخلاق را به مراتب برتر از مناصب ظاهری دانست و تأکید کرد: دانشجویان و استادان در تمام رشته‌های علمی، اخلاق را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

استاد و پزشک برجسته مغز و اعصاب دنیا گفت: در برنامه‌ای بسیار مهم با همکاری دکتر باقر لاریجانی ۶۰ نفر از برجسته‌ترین متخصصان مغز و اعصاب ایران را برای تکمیل آموزش‌ها در مرکز‌ هانوفر آلمان، انتخاب کرده‌ایم که هم‌اکنون ۱۱ نفر از آنان ۱۶ ماه است که در مرکز‌ هانوفر آلمان تحقیقات بسیار مهمی را انجام داده‌اند که این تحقیقات آینده پزشکی جهان را متحول می‌‌کند.

وی افزود: درصدد هستیم کیفیت علمی یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی را به نحو چشمگیری ارتقا دهیم.

سمیعی اضافه کرد: در این راستا با بررسی شیوه‌های آموزش و تحقیق در چند دانشگاه معتبر جهان و مقایسه آن با دانشگاه آزاد اسلامی، بستر جهش جایگاه علمی دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم کرده‌ایم و در آینده‌ای نه چندان دور این سند تحول به اطلاع استادان، دانشجویان و افکار عمومی می‌رسد.

وی از ساخت مرکز علمی مغز و اعصاب در اصفهان با همکاری استانداری و شهرداری اصفهان خبر داد و خاطرنشان کرد: در اصفهان مانند تهران، مرکز بین‌المللی علوم اعصاب تأسیس و راه‌اندازی می‌شود و این مرکز تا سه سال آینده کار خود را آغاز می‌کند.

گفتنی است، در حاشیه این سخنرانی این جراح برجسته مغز و اعصاب جهان با حضور در مرکز رشد واحدهای فن‌آور دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) از فعالیت‌های این مرکز و برخی محصولات دانش‌بنیان بازدید کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=131902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر