3

معرفی ۸ بیماری مرگ آور

  • کد خبر : 137229
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹

انسان ها به دلایل مختلفی از جمله سوانح رانندگی، خودکشی ، بیماری و … فوت می کنند. اما در این میان برخی از بیماری ها بیشترین قربانی را به خود اختصاص می دهند.

به گزارش مهر، در دوران مدرنیته، بیماری های جدیدی متولد شده یا شدت گرفته اند تا انسان های بیشتری را به کام مرگ بکشانند. اما در این میان برخی از بیماری ها بالاترین درصد مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند.

سرطان
سرطان، اولین بیماری است که بیشترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده است. آمارهای جهانی نشان می دهد که مردان بیش از زنان به سرطان مبتلا می شوند و این آمار در بین مردان ۳۰ تا ۳۵ درصد است در صورتی که زنان حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد این رقم را نشان می دهند. برای مثال، مردان به دلیل استعمال دخانیات یا مصرف مشروبات الکلی بیش از زنان به سرطان های ریه، مری، مثانه و روده بزرگ مبتلا می شوند در صورتی که سرطان های شایع در زنان به دلیل عملکرد نامناسب هورمون ها صورت می گیرد. سرطان هایی مانند حنجره، نای و ریه در هر دو جنسیت نیز رو به افزایش هستند.

حملات قلبی و مغزی

حملات قلبی و سکته های مغزی یکی دیگر از بیماری هایی هستند که بالاترین درصد مرگ و میر را دارند اما این آمار در میان زنان به نسبت مردان بیشتر است. دلایل مختلفی در این رابطه ذکر شده اند، مانند تغذیه نامناسب، استرس و فشارهای عصبی، عدم خون رسانی مناسب و …

پارکینسون

پارکینسون، شایع‌ ترین بیماری مخرب اعصاب به شمار می رود. پارکینسون از جمله بیماری‌ های عصبی در جهان به شمار می‌ آید که شیوع آن در آفریقا و آمریکا در مقایسه با نژادهای سفید کمتر است. ابتلا به این بیماری در افراد مسن به نسبت سایرین بیشتر است

بیماری های گوارشی و کبد

بیماری های گوارشی و کبد، یکی دیگر از بیماری هایی هستند که به نسبت سایر بیماری ها رواج بیشتری داشته و آمار مرگ و میر قابل توجهی را نیز به خود اختصاص داده اند.

آلزایمر
آلزایمر، یکی از بیماری های دوران مدرنیته نام گرفته که با رشد چشمگیری در سال های اخیر روبرو شده است. آلزایمر، رایج‌ ترین شکل زوال عقل است. علائم این بیماری با کاهش قدرت حفظ اطلاعات بخصوص حافظهٔ موقت در دوران پیری آغاز و با از دست دادن قدرت تشخیص زمان، افسردگی، از دست دادن قدرت تکلم، انزوا و سرانجام مرگ به علت بیماری های تنفسی به پایان می رسد.

دیابت
دیابت، یکی دیگر از ارمغان های دوران مدرنیته به حساب می آید. ریسک مرگ و میر در اثر بیماری های قلبی و عروقی در بیماران دیابتی بیش از دو برابر بیماران غیردیابتی است.

ایدز
ویرس ایدز می‌تواند با انواع عفونت‌ها، سرطان‌ها و ضعف ایمنی بدن همراه باشد که افزایش خطر بیماری‌های مرگ آور و کشنده را در بردارد.

پنومونی (عفونت ریوی)
عفونت ریه بیماری شایعی است که هر ساله قربانی های بسیاری می گیرد. این بیماری به خصوص افراد مسن و کودکان کم سن را تهدید می کند. عفونت ریوی در اثر ارگانیسم های مختلفی شامل ویروس‌ ها، باکتری‌ ها، قارچ‌ ها و انگل‌ ها ایجاد می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=137229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر