2

شهریه دانشگاه آزاد ۱۵ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 137381
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵

نماینده تام الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با مصوبه اخیر دانشگاه برای ارتقای دفاتر فرهنگی و بهره مندی از نیروهای متخصص و رشد کمی و کیفی جایگاه فرهنگ، بودجه این بخش پنج درصد افزایش می یابد.

نماینده تام الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود این که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز افزایش ۲۵درصدی شهریه برای این دانشگاه صادر کرده است اما در سال تحصیلی ۹۴- ۹۳ شهریه ها فقط ۱۵ درصد افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا جمال زاده روز جمعه در جمع اصحاب رسانه در بوشهر افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده این افزایش شهریه تا هفته نخست شهریور تایید نهایی و اعلام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تحولات خوبی با تغییر در مدیریت کلان دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است و چارچوب فعالیت با سه محور مهم و اساسی فرهنگ، مبارزه با ضد ارزش ها و توسعه تحصیلات تکمیلی تدوین شده است.

جمال زاده با بیان این که یکی از رسالت های مهم دانشگاه آزاد اسلامی فرهنگی است اظهار کرد: برای این مهم از ابتدای تاسیس این دانشگاه فعالیت مختلفی انجام شده است و نشانه بارز اهمیت این موضوع در دانشگاه آزاد وجود معاونت اختصاصی فرهنگی است.

نماینده تام الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با مصوبه اخیر دانشگاه برای ارتقای دفاتر فرهنگی و بهره مندی از نیروهای متخصص و رشد کمی و کیفی جایگاه فرهنگ، بودجه این بخش پنج درصد افزایش می یابد.

جمال زاده با بیان این که دانشگاه در نظر دارد برنامه های متعددی را برای مقابله با برخی مسایل ضد ارزش بویژه در زمینه عفاف و حجاب انجام دهد، گفت: فرهنگ پوشش از جمله مواردی است که برای حل آن مانند دیگر مسایل فرهنگی باید به طور اصولی و کارشناسی شده فعالیت کرد.

وی با اشاره به بخشنامه اخیر دانشگاه که با موضع گیری های مختلفی از سوی رسانه ها مواجه شده است، ادامه داد: در گام نخست این بخشنامه مسوولان حراست نباید کار تنبیهی و برخوردی داشته باشند بلکه باید با ارشاد و برگزاری نمایشگاه ها و همایش ها مروج این فرهنگ باشند و در صورت بی توجهی، با تذکرات کمیته انضباطی و حراست پیگیری شود.

وی افزود: توسعه تحصیلات تکمیلی از سیاست های دانشگاه آزاد است که در این ارتباط ۳۴ رشته کارشناسی ارشد و هشت رشته در مقطع دکترا در استان بوشهر وجود دارد و در آینده این رشته ها در بوشهر بویژه در حوزه دکترای مهندسی هسته ای افزایش خواهد یافت.

جمال زاده گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر به جامع می شود که با تحقق این مهم توان جذب نیروهای کیفی، هیات علمی بیشتر و ارتقای رتبه علمی در بین دیگر دانشگاه های کشور را به دنبال دارد.

وی گفت: تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر به دانشگاه جامع سبب کاهش تعداد واحدهای دانشگاهی در این استان و ادغام آنها نمی شود هر چند اکنون برخی دانشگاه های شهرستان بوشهر در شان مردم نیست اما با کمک خود مردم می توان سبب ارتقا و توسعه این مراکز شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=137381

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر