1

رانندگان متخلف سرویس‌های مدارس جریمه می‌شوند

  • کد خبر : 14219
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲

سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه مراسم جشن جوانه‌ها که امروز در مدرسه راهنمایی پسرانه شهید کاظم موسوی منطقه ۲ برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانش‌آموزان همیار پلیس در برقراری نظم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بسیار مؤثر هستند. وی گفت: هر دانش‌آموز همیار به منزله یک پلیس است […]

سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه مراسم جشن جوانه‌ها که امروز در مدرسه راهنمایی پسرانه شهید کاظم موسوی منطقه ۲ برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانش‌آموزان همیار پلیس در برقراری نظم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بسیار مؤثر هستند.

وی گفت: هر دانش‌آموز همیار به منزله یک پلیس است که قوانین را به افراد حاضر در اتومبیل خصوصاً راننده متذکر می‌شود ضمن اینکه ورود دانش‌آموزان همیار به اجتماع، کمک شایانی به سلامت مردم کرده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۱۲ میلیون دانش‌آموز همیار پلیس سازماندهی و وارد عرصه شده‌اند، ادامه داد: معلمان به عنوان بسترسازان فرهنگی در نهادینه کردن قوانین راهنمایی و رانندگی بسیار مؤثر بوده‌اند و یکصد هزار معلم فرهنگ‌یار در این راستا فعالیت می‌کنند.

وی به قانون جدید جریمه متخلفان قوانین راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و عنوان داشت: امتیاز نمره منفی، قانون جدیدی است که متناسب با نوع تخلف رانندگان، اعمال خواهد شد.

سردار مؤمنی گفت: از بین ۲۰۰ تخلف درج ‌شده در قانون، ۲۰ مورد جزء حادثه‌سازترین تخلفات است که برای آن نمره منفی در نظر گرفته شده است؛ این نمره از ۳۰ تا ۲۰ بوده و بسته به نوع تخلف، نمره منفی برای رانندگان در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: برای نخستین تخلف ۳۰ امتیاز منفی در نظر گرفته شده و به مدت یک ماه گواهینامه راننده توقیف خواهد شد. اگر نمره تخلف ۲۵ باشد، گواهینامه ۶ ماه توقیف و اگر نمره تخلف ۲۰ باشد، گواهینامه باطل شده و محرومیت از رانندگی را برای راننده به دنبال خواهد داشت؛ این قوانین در کاهش سوانح رانندگی بسیار مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: سیاست‌های تشویقی برای تخلفات رانندگی در نظر گرفته شده است؛ به این صورت که اگر راننده‌ای تخلف کرد و پس از آن تا ۶ ماه تخلف دیگری نداشت، جرائم قبلی بلا اثر خواهد شد.

# # رانندگان متخلف سرویس‌های مدارس جریمه می‌شوند

سردار مؤمنی اضافه کرد: از آنجایی که سلامت دانش‌آموزان برای ما بسیار مهم است، رانندگان وسایل نقلیه عمومی و سرویس‌های مدارس باید طوری عمل کنند که به سلامت دانش‌آموزان لطمه وارد نشود و در غیر این صورت جریمه و نمره منفی آنها بیشتر از افراد عادی خواهد بود.

وی به اقدامات پلیس راهور ناجا برای بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: ۳۰ فروند بالگرد، ترافیک مهرماه را کنترل خواهند کرد ضمن اینکه در جلسه‌ای که با دستگاه‌های اداری و شهرداری داشتیم، درصدد هستیم تا ترافیک روانی را برقرار کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص رانندگان سرویس‌های مدرسه افزود: این رانندگان باید صلاحیت داشته باشند ضمن اینکه وسیله نقلیه آنها نیز باید از سلامت کافی برخوردار باشد که والدین دانش‌آموزانی که می‌خواهند از سرویس استفاده کنند، باید به این نکته توجه داشتند باشند.

وی با بیان اینکه رانندگان سرویس‌های مدارس که بیش از ظرفیت وسیله نقلیه خود، سرنشین داشته باشند، جریمه خواهند شد، عنوان کرد: به والدین توصیه می‌کنم در روزهای نخست سال تحصیلی از آوردن وسایل نقلیه شخصی به خیابان پرهیز و از چند روز قبل از بازگشایی مدارس برای ثبت‌نام سرویس‌ مدرسه فرزندانشان اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر