5

پیروزی قاطعانه تیم ملی والیبال ایران برابر هند

  • کد خبر : 14545
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۴

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی قاطعانه برابر هند نشان داد که در خانه، عزمی جدی برای رسیدن به سکوی نخست آسیا دارد. رقابت تیمهای ملی والیبال ایران و هند در سومین شب از شانزدهمین دوره رقابتهای والیبال قهرمانی آسیا با برتری سه بر صفر ایران به پایان رسید. در این دیدار حساس و سنتی […]

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی قاطعانه برابر هند نشان داد که در خانه، عزمی جدی برای رسیدن به سکوی نخست آسیا دارد.

رقابت تیمهای ملی والیبال ایران و هند در سومین شب از شانزدهمین دوره رقابتهای والیبال قهرمانی آسیا با برتری سه بر صفر ایران به پایان رسید. در این دیدار حساس و سنتی بین دو رقیب دیرینه در تهران، تیم ایران در گیم نخست حریف را با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ شکست داد. در ست دوم شرایط تیم ملی ایران بهتر شد و با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ حریف را شکست داد و در گیم آخر این تیم ایران بود که با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ پیروز شد تا هم تماشاگران پرتعداد ورزشگاه را خوشحال به خانه بفرستد و هم برای رسیدن به سکوی نخست این رقابتها امیدوارتر شود.

** گیم نخست، شروع خوب هند، برتری ایران

تماشاگران پرتعداد روز سوم رقابتهای والیبال قهرمانی آسیا در سالن دوازده هزار نفری آزادی حال و هوای بازیهای آسیایی ۱۹۷۴ را در این سالن زنده کرده بود، به طوری که چیزی نزدیک به ده هزار نفر در ورزشگاه حاضر شده بودند. در این میان، گیم نخست بازی گرچه با پیشتازی هندی ها به عنوان یکی از رقیبان دیرینه ایران آغاز شد، اما با تشویق پرشور و لحظه به لحظه تماشاگران زن و مردی که وارد ورزشگاه شده بودند، به نفع تیم ایران با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به پایان رسید تا ایران همچون دیدارهای گذشته گیم نخست را با پیروزی به پایان برساند.

صدای سوتها و بوقهای ممتد تماشاگران – که در واقع سرمایه های اصلی ورزش ایران هستند، در این گیم شرایطی را برای بلند قامتان هندی فراهم کرده بود که نتوانند از برتری دقایق نخست خود استفاده کنند و ولاسکو نیز به عنوان یکی مربی با تجربه با گرفتن تایم اوتهای لازم و به جا، ورق را در ست نخست به نفع ایران برگرداند.

** گیم دوم، حریف هندی اسیر جو ورزشگاه

در چنین شرایطی، بازی در گیم دوم نیز به صورت شانه به شانه بین حریفان دیرینه پیش رفت و هرتیم به صورت رالی و پیاپی امتیاز به دست می آوردند. واقعا در این لحظات، صدای بسیار زیاد و کر کننده تماشاگران هنگام سرویس هندی ها و تشویقهای شمارشی برای تیم ایران، جو خاصی را در ورزشگاه ایجاد کرده بود تا ایران سرعت امتیازآوری اش بیشتر شود. این روند تا زمانی پیشرفت که قرمز پوشان کشورمان با نتیجه ۱۱ بر ۶ از حریف پیش افتادند و مربی هند مجبور به گرفتن تایم اوت شد تا سرعت ایران کاسته شود.

با این حال پس از تایم اوت هم شرایط چندان تغییر نکرد و موتور امتیازآوری تیم ایران که پیش از این روشن شده بود، همچنان به کار خود ادامه داد تا بازی با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران به پایان برسد.

نکته بسیار حایز اهمیت در این رقابت، تعویضهای تاکتیکی ولاسکو در حین مسابقه بود که این مسئله تاثیر زیادی بر روند رقابت داشت. سرمربی تیم ایران با تعویضهای تاکتیکی امیر حسینی – مهدی مهدوی و مهدی بازارگرد – امیر غفور، ضمن ایجاد بازیسازی برای بازیکنان روی تور ایران که به اسبکهای قدرتی منتهی می شد، دریافت نخست نیز تقویت می شد و همین مسئله باعث شده بود، وضعیت تیم ایران نسبت به گیم نخست بهتر شود.

مورد دیگری که تا پایان گیم دوم دیدار به خوبی مشهود بود، پشت خط ماندن فرهاد نظری افشار به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تیم ایران در دو بازی نخست بود که مشخص نبود چرا ولاسکو از نظری افشار تا پایان گیم دوم بازی نگرفت.

** گیم سوم، بازی برابر، اما برتری تیم ایران

در گیم سوم باز شرایط دو تیم تا حدودی برابر شده بود. هندی ها به عنوان تیمی که هر دو گیم پیشین را واگذار کرده بود در شرایطی ست سوم را آغاز کرد که چیزی برای از دست دادن نداشت و با توجه به اینکه امتیاز این دیدار در مرحله بعد هم محسوب می شد، آمده بود تا با پیروزی در گیم سوم، امیدهای خود را برای پیروزی در این رقابت زنده نگه دارد. به همین ترتیب گیم سوم به صورت رالی و امتیاز به امتیاز برای دو تیم پیش رفت.

در این گیم، سرویسهای قدرتی – پرشی تیم ایران موسوم به «صد» گرچه در برخی اوقات کار دست تیم ایران می داد، اما باز هم دو تیم شانه به شانه برای چیرگی در این رقابت پیش می رفتند. در این گیم که هرچه پیش می رفتیم، هم تایم اوتها نسبت به قبل بیشتر می شد و هم تعویضها، اما همچنان تیمها تا امتیاز ۲۵ پایاپای یکدیگر پیش رفتند تا حساسیت پیکار در گیم سوم دو چندان شود. اما درپایان این تیم ایران بود که با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به سود تیم ایران خاتمه یافت.

** بازیکنان تیم ایران و هند

تیم ایران در این دیدار با میانگین سنی ۲۷ سال و میانگین قدی ۱۹۵ سانتی متر درحالی بر حریف خود چیره شد که بازیکنانی همچون علیرضا نادی، آرش کمالوند، امیر حسینی، حمزه زرینی، فرهاد ظرف و محمد موسوی در ترکیب تیم حاضر بودند و در طرف مقابل تیم هند با میانگین سنی ۲۳ سال و میانگین قدی ۱۹۶ سانتی متر، از بازیکنانی همچون کانا کارج، رها بهاگران، اوکرا پانیان، ناون راجا، سینگ سوبه و سینگ گوریر استفاده می کرد.

مربی تیم ایران نیز همانگونه که گفته شد، خولیو ولاسکو بود و مربیگری تیم هند را نیز اسرید هاران بر عهده داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر