1

اظهارنظر علی جنتی درباره آیت‌الله جنتی

  • کد خبر : 146764
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳

علی جنتی درباره پدرش آیت‌الله احمد جنتی (دبیر شورای نگهبان) و رابطه‌اش با او سخن گفت.

به گزارش ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این‌که وقتی از پدر شما در برخی محافل و مطبوعات نوشته می‌شود، چه حسی پیدا می‌کنید، گفت: خود ایشان معمولا با سعه صدر برخورد می‌کنند. من از این جهت که پدر من است ناراحت می‌شوم. با این‌که واکنشی نشان نمی‌دهم ولیکن آدمی بر اساس علایق عاطفی خود دوست ندارد درباره پدر و یا برادرش از این صحبت‌ها بشنود.

او درباره این‌که تا چه اندازه با پدرش اختلاف نظر دارد، اظهار کرد: بسیار اندک. برخی گمان می‌کنند اختلاف سلیقه ما بسیار است، ولیکن در واقعیت این‌گونه نیست. گاهی در برخی مسائل سیاسی اختلاف نظر وجود داشته است، مربوط به الآن هم نیست مثلا در دو دهه گذشته ممکن است اختلافاتی وجود داشته است. در کمال احترامی که من نسبت به پدر دارم و محبتی که پدر نسبت به من دارند، این اختلاف نظر وجود داشت.

علی جنتی که در برنامه تلویزیونی «شناسنامه» سخن می‌گفت درباره این‌که پدرش را چقدر دوست دارد، گفت:

این واضح است؛ جدای از این‌که پدر بنده هستند، از نظر معنوی مربی من هستند. اگر چیزی داشته باشم بخش عمده آن مرهون تربیت پدر است؛ زهد، تقوا، ورع و ساده‌زیستی و خصلت‌های والای اخلاقی ایشان برای من قابل لمس و مشاهده است، بنابراین برای ایشان احترام بسیاری قائل هستم؛ با توجه به این‌که اختلاف سلیقه‌هایی در برخی مسائل سیاسی یا فرهنگی وجود دارد.

او همچنین درباره آخرین توصیه آیت‌الله جنتی بیان کرد: به یاد ندارم؛ شاید زمانی به من گفتند به گونه‌ای عمل نکنید که بهانه دست کسی بدهید. این نکته‌ای بود که به یاد دارم به من گوشزد کردند.

مجری برنامه در پایان پرسید پدرتان گفته‌اند در بحث‌های شما و پدر، والده از ایشان طرفداری می‌کنند، که علی جنتی گفت: ما به طور مرتب هفته‌ای یک بار خدمت پدر می‌رسیم و مباحث مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و… مطرح می‌شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله جنتی پیش‌تر در همین برنامه درباره رابطه با فرزندش گفته بود: اختلاف سلیقه ما کم نیست. مثلا از نظر اسلامی من تشخیصی دارم، ایشان آن را قبول ندارد. گاهی اوقات نیز در خصوص مسائل مباحثه می‌کنیم و قانع هم نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=146764

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر