1

واژگونی اتوبوس «اسکانیا» ۴۰ مجروح در بر داشت

  • کد خبر : 148225
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از واژگونی یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در محور یاسوج، اقلید خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یک دستگاه اتوبوس در کیلومتر هفت محور یاسوج، اقلید و نزدیک تنگ مهریان شهرستان بویراحمد در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه یکشنبه شب واژگون شد که بلافاصله هشت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان این‌که این حادثه تلفات جانی نداشت، اظهار کرد: کلیه مجروحان حادثه که ۲۵ نفر مرد، ۱۴نفر زن و یک کودک بودند به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حال کلیه مجروحان رضایت بخش بوده و تنها یک کودک مجروح که وضعیت وخیمی داشت به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.

عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه در سر پیچ علت تامه تصادف

همچنین سرهنگ منوچهر سیاهپور، رییس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این اتوبوس از مبدأ میبد یزد به مقصد آبادان خوزستان در حرکت بود.

وی اظهارکرد: کارشناسان پلیس راه علت تامه تصادف را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در سر پیچ اعلام کردند.

سیاهپور بیان کرد: تمامی عوامل دستگاه‌های خدماتی و امدادی از جمله اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی، پلیس راه، پایانه‌ها و حمل و نقل و راهدای از لحظه‌های اول بر سر صحنه حادثه حاضر شدند و اقدام به کمک، امداد و انتقال مجروحان به مراکز درمانی کردند.

دو نفر از مجروحین عمل جراحی شدند

همچنین پژمان نیک‌اقبالی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه گفت: در این اتوبوس ۴۲ نفر مسافر حضور داشت که ۴۰ نفر آنها مجروح شدند که به سرعت و با همکاری مرکز اورژانس و سازمان هلال‌احمر مجروحین به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال یافتند.

وی از اسکان سایر مسافران در مسجد امام حسن(ع) یاسوج خبر داد و افزود: تمام امکانات رفاهی از جمله وسایل گرمایشی، خوراکی و بهداشتی در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی از مرکز اورژانس، هلال احمر، تیم پزشکی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، فرمانداری بویراحمد و مجموعه مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد تشکر و قدردانی کرد و ادامه داد: اولین آمبولانس اورژانس بعد از اطلاع از خبر در محل حضور پیدا کرد و به مدت ۲۰ دقیقه کلیه مجروحین به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال یافتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو نفر از مجروحین نیاز به اتاق عمل داشتند که عمل جراحی آنها انجام شد.

نیک اقبالی اضافه کرد: سایر مجروحین به صورت سرپایی مداوا شدند.

در دقایق اولیه حادثه پژمان نیک اقبالی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، دکتر یزدان‌پناه- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و پوران‌فرد رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در بیمارستان شهید بهشتنی حضور یافتند و از نزدیک در جریان مداوای مصدومان حادثه قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=148225

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر