3

کمک بلا عوض ۸۵ درصدی دولت به کشاورزان

  • کد خبر : 149122
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت کشاورزی با توجه به کاهش منابع آب و سفره‌های زیرزمینی کشاورزانی که اقدام به تجمیع چاه‌ها و جمع آوری آب در یک استخر کنند به میزان ۸۵ درصد کمک بلاعوض از دولت دریافت می‌کنند.

علی محمد طهماسبی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای کشاورزی و بررسی مشکلات کشاورزی این شهر در فرمانداری ملایر اظهار داشت: با توجه به بازدیدهای انجام شده از طرح‎های کشاورزی در شهرستان ملایر نشان دهنده این است که ملایر دارای پتانسیل بالای کشاورزی است.

وی گفت: وزارت کشاورزی با توجه به کاهش منابع آب و سفره‌های زیرزمینی کشاورزانی که اقدام به تجمیع چاه‌ها و جمع آوری آب در یک استخر کنند به میزان ۸۵ درصد هزینه‌های خود کمک بلاعوض می‌کند.

معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در شهرستان ملایر ظرفیت‌های بالایی در زمینه رشد و پرورش گیاهان دارویی و کشت زعفران وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره برد.

وی بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی یکی از اهداف در این طرح تجاری سازی بوده و استفاده از ظرفیت‎های موجود در منطقه یکی دیگر از اهداف اقتصاد مقاومتی است.

طهماسبی به تولید مرکبات کشور اشاره و عنوان کرد: در سال جاری ۱۶ میلیون تن محصولات باغی در کشور شده که به دلیل خسارت‌ها که عمدتا سرما است تولیدات نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی به آسیب دیدگی ۲۵ درصد از محصولات باغی شمال کشور اشاره کرد و افزود: استان مازندران چهار میلیون تن مرکبات در کشور تولید می‌کند که به دلیل سرمازدگی محصولات باغی حدود ۲۵ درصد از محصولات این استان آسیب دیده‌اند.

معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ارز آوری محصولات کشاورزی بسیار مهم بوده و در شهرستان ملایر با توجه به محصول کشمش می‌توان ارزآوری و اشتغال زایی بالایی داشته باشد.

وی به خرید تضمینی کشمش اشاره داشت و عنوان کرد: امسال نسبت به دور گذشته خرید تضمینی دو هزار ۲۵۰ تومان افزایش یافته است و هم اکنون در برخی از استان‌ها آغاز شده است.

طهماسبی تصریح کرد: قیمت امسال کشمش به دلیل عرضه کشمش ترکیه که در انبار داشته است در بازار جهانی با کاهش مواجه شده است و در همین راستا با درخواست‌های نمایندگان در مجلس و وزارت کشاورزی این محصول به صورت تضمینی به قیمت چهار هزار تومان خرید می‌شود.

وی به اجرای طرح فراز در ملایر اشاره کرد و افزود: این طرح به شیوه‌های جلوگیری از سرمازدگی محصولات مربوط است و در شهرستان به صورت یک پایلوت به اجرا درمی‌آید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=149122

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر