2

ورود کابینه کانادا به اختلاس بزرگ در ایران

  • کد خبر : 15893
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴

روزنامه های کشور در صفحات خود به برخی اخبار،مصاحبه ها و مطالب ویژه ای اشاره کرده اند که مرور آنها می‌تواند برای مخاطبان جذابیت داشته باشد. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه های سراسری ۹۰/۷/۱۲ به خبرها و گزارش های ویژه ای پرداخته اند که مهمترین آنها را مرور می کنیم: بیکاری فقط در آمار کاهش […]

روزنامه های کشور در صفحات خود به برخی اخبار،مصاحبه ها و مطالب ویژه ای اشاره کرده اند که مرور آنها می‌تواند برای مخاطبان جذابیت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه های سراسری ۹۰/۷/۱۲ به خبرها و گزارش های ویژه ای پرداخته اند که مهمترین آنها را مرور می کنیم:

بیکاری فقط در آمار کاهش یافت

روزنامه همشهری نوشت : رئیس مرکز آمار با استناد به ادعای ایجاد یک میلیون شغل در نیمه نخست سال جاری ، نرخ بیکاری را ۱۱/۱ درصد اعلام کرد . محافل کارشناسی و دست اندرکاران بازار کار تاکنون آمار مذکور را تائید نکرده و با انتقاد از عملکرد دولت در اعلام آمار بی پشتوانه ، فضای فعلی بازار کار را مغایر با چنین ادعایی عنوان می کنند . جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به نرخ بیکاری ۱۴ درصدی معتقد است در صورتی که تاکنون دولت در راستای  دستیابی به این هدف حرکت کرده بود ، نرخ بیکاری پایین تر از ۱۰ درصد بود . به گفته وی در حال حاضر نظام بانکی منابع خود را به نحو کارآمد تخصیص نمی دهد و همین امر موجب شده تا بسیاری از واحد های تولیدی نیاز مبرم به نقدینگی داشته باشند .

اشتیاق مدیران بانکی به خارج نشینی

روزنامه تهران امروز با اشاره به فرار مدیر عامل بزرگترین بانک دولتی از کشور و پیوستن وی به خانواده اش که سالهاست در کانادا زندگی می کنند ، نوشت: تعدادکسانی که در شعب بانک‌های ایران در خارج از کشور، ماموریت دارند زیاد است. گاهی افراد ۱۵ سال در کشوری دیگر مامور هستند. آن‌ها در این کشورها زندگی تشکیل داده‌اند و فرزندانشان نیز در آن‌جا به تحصیل پرداخته‌اند در این شرایط پس از بازنشستگی ترجیح می‌دهند در همان کشورها بمانند و بازنگردند .

پروژه های صدها میلیاردی برای شرکت مشکوک

روزنامه خراسان در شنیده های خود نوشت : در حالی که دستگاه های نظارتی پیش از این حمایت برخی مسئولان دولتی از شرکت های پیمانکاری فاقد صلاحیت را مورد انتقاد قرار داده بودند، شنیده شده دو پروژه که هر کدام بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان هستند به شرکت “ب” که مدیران آن مدعی اند ارتباط نزدیکی با مسئولان چند وزارتخانه دارند، به صورت ترک تشریفات داده شده است.

عوامل سعودی پشت صحنه ترور ربانی

یک گزارش که به تازگی در اختیار روزنامه کیهان قرار گرفته نشان می دهد ربانی پیش از سفر به تهران به یکی از دوستان خود گفته است که آمریکایی ها و عربستان به طور جداگانه او را تهدید کرده اند که حضور در کنفرانس بیداری اسلامی برای وی گران تمام خواهد شد. ربانی گفته است: «به من پیغام دادند این سفر به نفع تو نیست و مشکل جدی برایت ایجاد خواهد شد». علاوه بر این، اخبار تکمیلی نشان می دهد که عوامل و کارکنان سفارت عربستان در کابل یک روز قبل از ترور ربانی سفارت را عملاً تعطیل کرده و به محل نامعلومی رفتند و چند روز پس از ترور مجدداً به محل کار خود بازگشتند. مقام های افغان عقیده دارند این نشان دهنده آن است که کارکنان سفارت سعودی در کابل منتظر یک اتفاق بوده اند.

با ۳هزار میلیارد تومن چندتا پوتین میشه خرید

روزنامه کیهان در گفت و شنود خود با اشاره به اختلاس اخیر با ذکر داستانکی نوشت:«گردان پشت میدون مین رسیده و زمین گیر شده بود. چند نفر رفتند معبر باز کنند. او هم رفت، ۱۵ ساله بود. چند قدم که رفت، برگشت. یعنی ترسیده؟! خب! ترس هم داشت! او اما، پوتین هایش را به یکی از بچه ها داد و گفت؛ تازه از گردان گرفتم، حیفه! بیت الماله!… پابرهنه رفت!… راستی ۳هزار میلیارد تومن چندتا پوتین میشه؟!»

ورود کابینه کانادا به اختلاس بزرگ

روزنامه شرق نوشت:ماجرای رفتن محمودرضا خاوری به کشور کانادا و مطرح شدن تابعیت دوگانه ایرانی- کانادایی وی ، پای این کشور را هم به داستان تخلف مالی اخیر گشود تا ماجرای تخلف مالی سه‌هزار میلیاردتومانی وارد فاز تازه‌ای شود. در همین راستا یک مقام ارشد دولت کانادا با اشاره به اخبار مربوط به حضور مدیرعامل مستعفی بانک ملی ایران در این کشور گفت؛ دولت کانادا از این موضوع مطلع و در حال بررسی آن است.

خودکشی نهال سحابی ارتباطی به ‌مرگ بهنام ندارد

روزنامه شرق با اشاره به خود کشی نهال سحابی و اخبار برخی سایتها و خبرگزاری ها که این واقعه را به خودکشی جوانی به نام بهنام گنجی که یک ماه قبل به زندگی اش پایان داده بود ، به نقل از پدر نهال سحابی نوشت: هیچ علاقه‌‌عاطفی بین دخترم و بهنام وجود نداشته است. بهنام جوانی ۲۲‌ساله بوده و دختر من ۳۷ ساله بوده است. دخترم خیلی پخته‌تر و با کفایت‌تر از این حرف‌ها بود. همزمانی بعضی مرگ‌ها هم ممکن است در دو سر دنیا نیز اتفاق بیفتد. بعد از مرگ دخترم مطالبی خلاف واقع منتشر شده که کاملا با آن‌چیزهایی که درباره او در جریان بود، مغایر است .

جریان انحرافی چه کسانی هستند!

روزنامه ایران با اشاره به مواضع نمایندگان مجلس که معتقد بودند ردپای جریان انحرافی در فساد بانکی اخیر مشهود است ، نوشت: از ابتدای انتشار اخبار مربوط به تخلف بانکی یاد شده، پیش از آنکه متهمان این پرونده و به طور کلی عوامل دخیل در آن مشخص شوند، دخیل نمودن جریان موهومی به نام انحرافی مشاهده می‌شود و حتی پیش از آن‌که نوع تخلف مشخص شود آن را منتسب به این جریان می‌نمایند، جریانی که هیچ‌گاه مشخصات و مختصات آن از سوی همین بازیگران عرصه سیاست مشخص نشد و به مردم معرفی نگردید.

در همین راستا این روزنامه در ستون طنزخود «شیپورچی» آورده :یه یارو از بیکاری حوصلش سر رفته بود و برای رفع بیکاری مرتب با دست می‌زد پشت سرش و برمی‌گشت و می‌گفت: کی بود کی بود!

جنگ مدرک پس از جنجال اختلاس

روزنامه اعتماد نوشت : افکار عمومی در حالی که منتظر هستند هر چه سریع‌تر اخبار موثقی درباره شناسایی تا دستگیری مهره‌های اصلی اختلاس دریافت کنند، با برخی موج‌های خبری از سوی برخی سایتهای منتسب به جریان خاص مواجه هستند که نقطه اشتراک همگی آنها تلاش برای افشای اوراقی است که به ادعای آنها اسنادی درباره بروز تخلف از سوی طیف اصولگرایان مقابل احمدی‌نژاد است.روز گذشته در حالی که هنوز ساعاتی از انتشار اوراقی مبنی بر دستور و امضای جهرمی مدیرعامل بانک صادرات پای برگه‌های موافقت با دادن ال‌سی به گروه امیر منصور آریا نگذشته بود، یک سایت نزدیک به دولت، اسنادی را منتشر کرد که بر اساس آنها مدعی شده بود توکلی بدون داشتن مدرک فوق لیسانس، به اخذ مدرک دکترا از انگلیس پرداخته است؛ ادعایی که در حال حاضر مشابه آن را توکلی و نادران درباره مدرک دکترای رحیمی مطرح می‌کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15893

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر