11

شرایط سخت زنان و دختران آواره سوری در ترکیه

  • کد خبر : 159717
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳

فقر، گرسنگی و شرایط نامساعد تغذیه و بهداشت حاکم بر آوارگان سوری در ترکیه که شمار آنان نزدیک به دو میلیون نفر شده است، کار مافیای فروش زنان و اعضای بدن را رونق بخشیده و شماری از پناهجویان سوری در ترکیه اسیر این شبکه ها شده اند.

بی توجهی به شرایط نامساعد معیشتی و بهداشتی، آوارگان سوری در ترکیه را به با مشکلات عدیده ای از جمله گدایی واداشته و تسلط مافیای فروش زنان و قاچاق اعضای بدن، شماری از این آوارگان را به روز سیاه نشانده است. میدان تقسیم ، بزرگترین میدان مرکزی استانبول که به قلب این شهر تاریخی معروف است و همچنین اغلب خیابانهای شهرهای بزرگ ترکیه از جمله آنکارا، غازی عنتب و ازمیر این روزها مملو از صحنه های دردناک گدایی زنان و کودکان آواره سوری است. بر اساس آخرین گزارش های کمیسیون امور آوارگان و پناهندگان جنگی سازمان عفو بین الملل تنها ۱۰ درصد از آوارگان سوری موجود در ترکیه در کمپ های این کشور حضور دارند و ۹۰ درصد از آنان به عنوان آوارگانی خیابانی در شهر ها و حومه شهرهای بزرگ ترکیه در حال گذران زندگی هستند.

 

 

بر اساس آمارهای موجود هم اکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آواره سوری در ترکیه به سر می برند. زنان و کودکان آواره سوری به دلیل وضعیت بد معیشتی، مجبور هستند برای تامین مخارج زندگی از مردم گدایی کنند و مردان نیز در کنار آنان نشسته و یا در محل دیگری به دنبال درآمدی برای امرار معاش هستند. برخی از رسانه های ترکیه نیز از شرایط نامساعد معیشتی و بهداشتی پناهجویان در ترکیه سوری به ویژه تسلط مافیای فروش زنان و قاچاق اعضای بدن پناهجویان در این کشور خبر داده اند.

 

 

فقر، گرسنگی و شرایط نامساعد تغذیه و بهداشت حاکم بر آوارگان سوری در ترکیه که شمار آنان نزدیک به دو میلیون نفر شده است، کار مافیای فروش زنان و اعضای بدن را رونق بخشیده و شماری از پناهجویان سوری در ترکیه اسیر این شبکه ها شده اند.

 

 

بحران سوریه در اسفند ماه سال ۲۰۱۱ و با حمایت کشورهای غربی – عربی و ترکیه شروع شده که در اثر آن تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار شهروند سوری کشته شده و بیش از ۱۱ میلیون نفر دیگر هم آواره شده اند. پایگاه خبری خبر ترک اخیرا از افزایش قاچاق کلیه در ترکیه خبر داد و نوشت: «افزایش گروههای مافیایی و فعالیت آنها سبب شده تا پناهجویان سوری کلیه خود را به کمتر از ۷ هزار دلار بفروشند.»

 

 

روزنامه “ملیت” نیز در گزارشی در این باره نوشت: «ثروتمندان و پیرمردان عشایر در مناطق نزدیک به مرزهای ترکیه با سوریه دومین و سومین زن خود را (از میان آوارگان سوری) به قیمت یک هزار دلار و حداکثر دو هزار دلار صاحب می شوند و این در حالیست که عقد آنان نیز ثبت نمی شود.»

 

 

در این گزارش با اشاره به سوء استفاده های جنسی از پناهندگان زن سوری در اردوگاه های آوارگان در این کشور آمده است: «پناهندگان سوری همچنین با مشکلات اسکان و نداشتن دسترسی به خدمات آموزشی، بهداشتی و تغذیه در این اردوگاه ها روبرو هستند. براساس این گزارش آوارگان زن سوری که از خدمات اجتماعی برخوردار نیستند توسط کارفرمایان مورد سوء استفاده جنسی قرار می گیرند و مجبور به روی آوردن به فحشا می شوند.»

 

 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که افزایش شمار آوارگان سوری در ترکیه به ویژه آوارگان زنی که همسرانشان کشته شده اند، معضلات اجتماعی در این کشور ایجاد کرده است. روزنامه رادیکال نیز پیشتر در گزارشی از ارعاب و فروش زنان آواره سوری در اردوگاه های این کشور و ازدواج های اجباری آنان در قبال مبالغ ناچیز خبر داده بود.

 

 

فاروق لوغ اوغلو از نمایندگان حزب مخالف جمهوریخواه خلق در مجلس ترکیه نیز پیشتر گفته بود: «دلال های مستقر در کمپ های آوارگان سوری در ترکیه اقدام به فروش زنان سوری به اعراب می کنند. وی در سخنانی در پارلمان این کشور با انتقاد از نقض حقوق بشر در اردوگاه های پناهجویان در ترکیه گفته بود، زنان و دختران سوری در ازای پول اندکی به کشورهای ثروتمند عرب فروخته می شوند.» /بهار نیوز

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=159717

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر