1

جزییات ورود ۹ فروند ایرباس جدید به ایران

  • کد خبر : 160642
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تایید خبر ورود ۹ فروند ایرباس جدید به ناوگان هوایی ایران از آغاز فعالیت پروازی آنها در آینده نزدیک خبر داد.

محمد حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی یکی از ایرلاین‌های داخلی و با پشتیبانی وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری ۹ فروند هواپیمای ایرباس روز جمعه وارد فرودگاه‌های ایران شدند تا رسما به ناوگان هوایی کشور اضافه شوند.

وی درباره‌ی جزییات این هواپیما گفت:‌ از میان این ایرباس‌ها هشت فروند ایرباس ۳۴۰ بوده که برای فعالیت در مسیر‌های دوربرد مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین یک فروند ایرباس ۴۰۰ نیز برای دیگر خدمات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که سن این هواپیماها همگی کمتر از ۱۵ سال است تصریح کرد: زمان ساخت این هواپیماها بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ میلادی است و این کار برمبنای دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر ممنوعیت ورود هواپیماهای که عمر بیشتر از ۱۵ سال صورت گرفته است.

حبیبی با بیان این‌که فرآیند خرید این هواپیماها از ماه‌های قبل از آغاز لغو تحریم‌های هسته‌ای آغاز شده بود، تصریح کرد: متاسفانه و با وجود قول‌هایی که شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای لغو محدودیت‌ها داده‌اند، هنوز ما مشکلات زیادی در این زمینه داریم و این ۹ فروند هواپیمای جدید نیز با استفاده از توان یکی از ایرلاین‌های داخلی وارد کشور شده و برای جلوگیری از ایجاد محدودیت‌های بیشتر تمام مذاکرات مربوط به ورود آنها به شکل چراغ خاموش پیگیری شده است.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری ابزار امیدواری کرد که با طی شدن مراحل قانونی مربوط به ثبت و اخذ مجوزهای پرواز، این ۹ فروند ایرباس جدید در آینده‌ای نزدیک عملیات پروازی خود در آسمان ایران را آغاز کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=160642

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر