3

خروج بانک‌ها از لیست تحریم‌ها با تصویب لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم

  • کد خبر : 163195
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: با تصویب لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم و پیوستن جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با منابع مالی تروریسم بانک های دولتی از لیست تحریم خارج خواهند شد.

ابوالفضل ابوترابی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم، گفت: تعدادی از کنوانسیون‌های بین‌المللی در مورد مبارزه با منابع مالی تروریسم وجود دارد که درصورت نپیوستن کشورهای دنیا به این کنوانسیون‌ها محدویت های مالی برای آنها درسطح دنیا ایجاد می شود.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، افزود: در حال حاضر نیز تعدادی از بانک‌های دولتی کشورمان به دلیل نپیوستن به کنواسیون بین المللی مبارزه با تروریسم مورد تحریم واقع شده اند.

وی تاکید کرد: با پیوستن جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با منابع مالی تروریسم، بانک‌های دو کشور از تحریم خارج خواهند شد.

ابوترابی با اشاره به اینکه کلیات لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم با ۱۶ ماده، در کمیسیون حقوقی و قضائی تصویب شده است، گفت: پس از تصویب نهایی و تبدیل به قانون طبیعتا تعدادی از بانک‌های دولتی کشورمان از تحریم خارج می شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره وجود تفاوت در تعریف تروریسم، یادآور شد: مفهوم تروریسم در ایران و سایر کشورهای دنیا متفاوت است؛ سایر کشورهای دنیا به مفهوم تروریسم نگاه سیاسی دارند، اما در جمهوری اسلامی ایران به منظور دفاع مشروع از کشورهای که مورد تهاجم قرار گرفتند، نگاه اجتماعی به سازمان ها و ارگان‌های کمک کننده وجود دارد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون حقوقی وقضائی پس از ورود به جزئیات لایحه موردنظر، سازمان‌هایی که هدف‌شان در راستای دفاع از حقوق مظلومان باشد را به عنوان تروریسم حساب نمی کند و این یک سیاست استراتژیک جمهوری اسلامی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=163195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر