2

خواستگار اینترنتی که پس از فریب دختر دانشجو نقشه کلاهبرداری را اجرا کرده بود، با ردیابی‌های تخصصی مأموران پلیس فتای استان البرز شناسایی و دستگیر شد.

  • کد خبر : 16700
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۲

خواستگار اینترنتی که پس از فریب دختر دانشجو نقشه کلاهبرداری را اجرا کرده بود، با ردیابی‌های تخصصی مأموران پلیس فتای استان البرز شناسایی و دستگیر شد.

بنابراین گزارش، رسیدگی به این پرونده همزمان با شکایت دختر ۲۲ ساله‌ای در پلیس «فتا»ی استان البرز در دستور کار قرار گرفت.سمیرا به مأموران گفت: حدود دو ماه قبل هنگام چت اینترنتی با پسر جوانی به نام میلاد آشنا شدم که خودش را مدیر یک شرکت تجاری معرفی می‌کرد. پس از چند جلسه صحبت اینترنتی به هم علاقه‌مند شده و ارتباط تلفنی ما آغاز شد.

 

میلاد که مدعی بود مدرک مدیریت دارد، گفت: در آینده نزدیک به خواستگاری‌ام می‌آید. در این مدت هم چند بار از طریق پست برایم هدایایی فرستاد و با این کارها اعتماد مرا بیشتر جلب کرد، اما چند روز قبل در حالی که نگران بود، تماس گرفت و گفت: برای انجام یک طرح میلیاردی نیاز به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. به دلیل اینکه میلاد را همسر آینده‌ام می‌دیدم، تصمیم گرفتم در حل مشکل کمکش کنم. بنابراین بلافاصله طلاهایم را فروخته و پولش را به حسابش واریز کردم. میلاد هم قول داد وقتی پروژه تمام شد، یک سرویس طلای گرانقیمت برایم بخرد.با این وجود هر بار که از او خواستم قرار ملاقات حضوری بگذارد و به خواستگاری بیاید، بهانه می‌تراشید و موضوع را به آینده موکول می‌کرد.

 

تا اینکه هفته گذشته دوباره سه میلیون تومان دیگر خواست. من هم به بهانه پرداخت شهریه دانشگاه مقداری پول از پدرم گرفته و با دریافت مقداری پول از دوستانم سه میلیون تومان را فراهم کردم، اما پس از واریز پول به حساب میلاد، ارتباطش را با من قطع کرد و…پس از طرح این شکایت، متخصصان پلیس فتا تحقیقات خود را در این‌باره آغاز کرده و با ردیابی‌های علمی – تخصصی موفق به کشف سرنخ‌هایی از خواستگار اینترنتی شدند. بررسی‌های پلیسی نشان داد مرد تبهکار اهل یکی از استان‌های اطراف تهران است که به دروغ خود را دارای مدرک لیسانس و مدیر یک شرکت معرفی کرده است.

 

سرانجام با ردیابی‌های اینترنتی، نشانی میلاد شناسایی و او در عملیاتی پلیسی دستگیر شد. کلاهبردار اینترنتی در بازجویی‌های مقدماتی منکر هرگونه جرمی شد، اما پس از مشاهده مدارک و مستندات لب به اعتراف گشود.سرهنگ محمدمهدی کاکوان – رئیس پلیس «فتا»ی استان البرز – با تأیید این خبر گفت: با توجه به اینکه احتمال دارد متهم به این شیوه مرتکب کلاهبرداری‌های دیگر نیز شده باشد، تحقیقات تخصصی از او ادامه دارد.

 

وی در ادامه به کاربران اینترنت هشدار داد طی سال‌های اخیر برخی تبهکاران وارد فضای مجازی شده و با سوء استفاده از ساده‌لوحی برخی کاربران دست به کلاهبرداری می‌زنند. حال آن‌که نوجوانان و جوانان باید توجه داشته باشند اغلب افراد در چت‌روم‌ها از اسامی و مشخصات غیر‌واقعی استفاده می‌کنند و برای فریب طرف مقابل سعی می‌کنند خود را فردی با سطح مالی و سواد بالا معرفی کنند.

 

پلیس همچنین بارها هشدار داده اینترنت و خیابان محل مناسبی برای خواستگاری و آشنایی قبل از ازدواج نیست و جوان‌ها نباید فریب تبهکاران را بخورند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16700

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر