2

افشای اسناد ضرب و شتم یک دانشجو از سوی رئیس اصلاح طلب دانشگاه علامه

  • کد خبر : 167322
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶

به نظر می‌رسد این اقدام به منظور ایجاد فضایی بوده تا شرایط سختى که در اثر ضرب و شتم این دانشجوی دکتری توسط رئیس یک دانشگاه دولتى، براى آقاى حسین سلیمى به وجود آمده بوده را با توسل به عملیات روانی،خنثی نمایند.

پس از آنکه در اردیبهشت سال گذشته؛ دکتر سیدحسین علوی (از اساتید دانشگاهی و دانشجوی سال آخر دوره دکترای تخصصی فلسفه در دانشگاه علامه طباطبایی) به دلیل اعتراض نسبت به جعل اسناد دولتی تحصیلی‌اش توسط مسئولان اعتدال‌گرای دانشگاه علامه طباطبایی(!) مورد ضرب و شتم رئیس اصلاح‌طلب این دانشگاه قرار گرفت، رسانه‌های اصلاح‌طلب، جنجال وسیعی به راه انداختند تا جای متهم و شاکی را در این ظلم بزرگ تغییر دهند! از جمله‌ی این رسانه‌ها پایگاه خبری – تحلیلی «فرارو» بود.

 

فرارو که اصل را بر صحت ادعاهای مقامات دولتی گذاشته بود، در آن مقطع نقش لیدر این جریان رسانه‌ای را بازی می‌کرد و با انتشار مفصل ادعاهای دروغین رئیس خاطی دانشگاه علامه طباطبایی و دادن القابی چون شانتاژیست و جنجال‌طلب و… به آقای سیدحسین علوی، تلاش کرد تا افتضاح به وجود آمده برای رئیس مدعی اعتدال‌گرایی دانشگاه علامه را رفو کند. اما بالاخره عصر دیروز همین پایگاه خبری اصلاح‌طلب پس از مشاهده یک‌یک اسناد تکان دهنده‌ی ضرب و شتم سیدحسین علوی و جعل کارنامه‌ی تحصیلی ایشان با انتشار خبری ذیل تیتر «عذرخواهی فرارو از سیدحسین علوی» در اقدامی جوانمردانه پرده از دروغ بودن یک‌یک ادعاهای مطرح شده توسط آقای حسین سلیمی برداشت و با اعلام رسمی صحت خبر ضرب و شتم مظلومانه‌ی آقای علوی توسط رئیس این دانشگاه دولتی؛ آب پاکی را روی دست مدعیان اعتدال و مدارا و حقوق شهروندی و آزادی بیان و هزاران شعار خوش‌رنگ و لعاب دیگر ریخت!

 

متن منتشر شده در سایت فرارو به قرار زیر است.

 

با گذشت بیش از یک سال از حادثه درگیری رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با یکی از دانشجویان دوره‌ی دکترای این دانشگاه و ملاحظه اسناد و شواهد دقیق آن واقعه، پایگاه خبری تحلیلی فرارو که با انتشار جزئیات حادثه و اظهارات طرفین، در پی انجام رسالت خبری خود بود، اکنون یقین حاصل کرده است که در ماجراى ضرب و جرح آقاى سیدحسین علوى توسط  رئیس دانشگاه علامه طباطبایى، حق با آقاى علوى بوده و وی توسط آقاى سلیمی مضروب شده و نمرات وی نیز از سوی برخی دست اندرکاران دانشگاه مورد دستکاری قرار گرفته است.

 

سید حسین علوی، دانشجوى سال آخر دوره دکتراى تخصصى فلسفه غربی در دانشگاه علامه طباطبایى و استاد دانشگاه جامعه المصطفى العالمیه است.

 

بررسی فرارو حکایت از وجود اسناد قضایى صریح و غیرقابل خدشه‌ای از جمله شهادت شهود متعدد در دادسرا و نیروى انتظامى، گواهى پزشکى قانونى مبنى بر مضروب کردن آقاى علوى با جسم سخت و نهایتا مقرر داشتن مبلغ نیم درصد دیه کامل مرد مسلمان توسط پزشکى قانونى دستگاه محترم قضایى براى وی دارد.

 

دانشگاه علامه طباطبایى در آن مقطع، مطالب خلاف واقعی را با سربرگ رسمی آن دانشگاه منتشر نمود که سایت فرارو نیز به اعتبار نام و آوازه این دانشگاه معتبر، دست به انتشار آنها زد. از جمله این که رییس دانشگاه علامه مدعى شده بود که فیلمى در اختیار دارد که نشان مى‌دهد آقاى سیدحسین علوى بدون آن که مضروب شود با رییس دانشگاه ملاقات نموده و بدون کوچکترین ضرب و جرحی، صحیح و سالم از اتاق وی خارج شده است. این در حالى است که با وجود اصرارهاى پیگیری کنندگان ماجرا، به رغم گذشت بیش از یک سال، تا کنون هیچ فیلمى از وقایع ضبط شده توسط دوربین های مداربسته‌ی داخل اتاق رئیس دانشگاه که صحت چنین ادعایی را ثابت نماید، از سوى آقاى سلیمى و دانشگاه علامه طباطبایی منتشر نشده و همگى شواهد و قرائن حکایت از آن دارند که طرح این ادعا کذب بوده است.

 

به نظر می‌رسد این اقدام به منظور ایجاد فضایی بوده تا شرایط سختى که در اثر ضرب و شتم این دانشجوی دکتری توسط رئیس یک دانشگاه دولتى، براى آقاى حسین سلیمى به وجود آمده بوده را با توسل به عملیات روانی،خنثی نمایند.

 

ریشه ضرب و  شتم آقاى علوى توسط رئیس دانشگاه علامه طباطبایى به ادعاى آقاى علوى مبنى بر سرقت نمرات ۵ درس وی توسط مسئولین دانشگاه علامه؛ آن هم با اشراف کامل شخص رئیس دانشگاه بازمى‌گشت.

 

بررسى‌هاى فرارو نشان می دهد پس از شکایت آقای سید حسین علوی از آقاى حسین سلیمى به اتهام جعل اسناد دولتى، در شعبه سوم دادسراى رسیدگى به جرائم کارکنان دولت؛ تمامى نمراتى که از کارنامه آقاى علوى به ناحق “حذف” شده بود، عینا به کارنامه وی بازگردانده شده است.

 

این اعاده‌ی نمرات، به تنهایى ثابت مى‌کند که در اصل داستان نیز کسى که مظلوم واقع شده بوده؛ آقاى سیدحسین علوى بوده و اتفاقا ضرب و  شتم وی پاسخ خشنی به مطالبه “حق” پایمال شده‌ی وی بوده است.

 

 

از جمله‌ی ادعاهایی که آقاى سلیمى در آن مقطع مطرح مى‌ساخت و پایگاه خبرى فرارو نیز همچون بسیارى از رسانه‌هاى دیگر اقدام به نشر آن ها نمود، این بود که اوراق امتحانى آقاى علوى در زمان ریاست آقای سیدصدرالدین شریعتى بر دانشگاه علامه، توسط استادانی غیر از استادان این دانشگاه تصحیح مى‌شده است. این در حالى است که امضاى یکایک استادان دانشگاه علامه طباطبایى پاى اوراق و نمرات آقاى علوى مشهود است و  طبق اسناد موجود، آقاى سلیمى تا این لحظه هیچ سندى که ادعا کذب او  را اثبات نماید در اختیار رسانه‌ها و البته دادگاه نگذاشته‌ است.

 

ادعاهای دیگری نیز از جانب آقای سلیمی و دانشگاه علامه طباطبایی منتشر شد که فرارو نیز اقدام به انتشار آنها نمود. از جمله اینکه آقای علوی هرگز استاد هیچ دانشگاهی نبوده‌است؛ حال آن که وی سال ها در کسوت استادی دانشگاه بین‌المللی «جامعه المصطفی العالمیه» مشغول تدریس بوده‌است.

 

همچنین ادعا شده بود که آقای علوی در دوره ی دکترای تخصصی، دانشجویی کم‌سواد بوده‌ است؛ حال آن که ‌نگاهی به کارنامه تحصیلی وی گواهی می‌دهد که وی با وجود اختلافات عمیق عقیدتی‌ای که با برخی از استادان اش داشته، در گروه فلسفه با معدل خوب، تمامی واحدهای خود را گذرانده و نمره‌ی آزمون جامع خود را نیز با موفقیت کسب کرده است.

 

مطالب خلاف واقع دیگری نیز در همان مقطع علیه آقای علوی منتشر شد که پس از بررسی دقیق سوابق علمی و اسناد قضایی؛ کذب بودن  آنها برای فرارو آشکار شده است که به جهت تعدد موارد از ذکر مجدد آن ها خود داری می گردد.

 

پایگاه خبرى فرارو در همان مقطع به حسب اعتماد به مدیر دولتى مذکور، گرچه تا حدودی جانب وى را گرفت اما مطابق با قانون مطبوعات، جوابیه‌هاى آقاى علوى را بى کم و کاست منتشر ساخت.

 

همچنین، به رغم سیاست کلی فرارو، در اثر برخی بى‌دقتى‌ها، القاب، عبارات و نسبت هاى ناروایی از سوی برخی خوانندگان در بخش کامنت هاى همین اخبار، علیه وی منتشر شد که در فرهنگ عمومى جنبه ناسزاگویی دارد که البته بازگویی دوباره آن ها مصداق توهین مجدد به  شخصیت آقای علوی محسوب می شود..

 

بنا بر آن چه ذکر شد، تقواى الهى اقتضا مى‌کند اکنون که تمامى جوانب موضوع براى فرارو محرز و مظلوم حقیقى این دعوى مشخص شده است، فرارو بابت انتشار تمامى توهین ها، افترائات و انتساب عناوین کذب، از آقاى سیدحسین علوى عذرخواهى و طلب حلالیت نماید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=167322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر