2

از فردا؛ توزیع سبزیجات در رستوران‌ها بلامانع است

  • کد خبر : 16776
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۰

در این راستا توزیع سبزیجات از فردا سه‌شنبه ۱۹ مهر در رستوران‌های تحت پوشش نظارتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بلامانع است به شرطی که سبزیجات به صورت بهداشتی شستشو شود.

در این راستا توزیع سبزیجات از فردا سه‌شنبه ۱۹ مهر در رستوران‌های تحت پوشش نظارتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بلامانع است به شرطی که سبزیجات به صورت بهداشتی شستشو شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از بلامانع بودن توزیع سبزیجات در رستوران‌های تابع نظارت این دانشگاه در تهران از فردا سه‌شنبه ۱۹ مهر خبر داد.

به گزارش فارس، فرسار در مراسم اهدای لوح دوستد‌ار سلامت مشتری که با همت صنف اتحادیه رستوران‌ و سلف‌سرویس تهران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: طرح دوستدار سلامت مشتری از طرح‌هایی بود که از ۱۵ سال پیش که بنده مسئولیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را برعهده داشتم در ذهن داشتم و طرح اولیه آن در آن زمان نیز به صورت محدود اجرا شده بود.

وی افزود: آنچه مهم است سلامت مردم است زیرا ما به جای مباحثی که روستوران‌ها و کسانی که تخلف می‌کنند به دادگاه بکشیم در تلاشیم با این طرح یک فضای رقابتی را در بین رستوران‌ها ایجاد کنیم که در این راستا توانستیم مشکل بیماری اسهال را نیز با همکاری خوب این رستوران‌ها برطرف کنیم.

فرسار ادامه داد: در این راستا توزیع سبزیجات از فردا سه‌شنبه ۱۹ مهر در رستوران‌های تحت پوشش نظارتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بلامانع است به شرطی که سبزیجات به صورت بهداشتی شستشو شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: برای اهدای لوح دوستدار سلامت مشتری در سال نخست ما امتیازات را تا حدودی آسان گرفته‌ایم یعنی هر رستورانی بتواند ۹۰ درصد از چک‌لیست بهداشتی را رعایت کند به دریافت لوح دوستدار سلامت مشتری از نوع طلایی نائل می‌شود ولی مسلماً با گسترش این طرح در سال‌های آینده امتیازگیری و ارائه لوح به صورت جدی‌تری صورت خواهد پذیرفت به طوری که رستوران‌ها برای دریافت لوح دوستدار سلامت مشتری از نوع طلایی باید صددرصد امتیاز از چک‌لیست‌های بهداشتی را دریافت کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سال نخست ۵ رستوران نائل به دریافت لوح دوستدار سلامت مشتری شدند و این به دلیل این نیست که تنها ۵ رستوران در تهران بهداشتی هستند بلکه ظرفیت ما به صورت پذیرش داوطلبانه رستوران‌ها برای دریافت لوح دوستدار سلامت ۵ درصد بود که انشاءالله این طرح گسترش خواهد یافت.

وی گفت: در سال‌های آینده دیگر چنین مراسمی برای اهدای لوح دوستدار سلامت مشتری نخواهیم داشت و تنها اسامی رستوران‌ها را در روزنامه‌ها و رسانه‌ها منتشر خواهیم کرد.

فرسار اظهار داشت: در مراحل بعد نیز قنادی‌ها و نانوایی‌ها را در طرح اهدای لوح دوستدار سلامت مشتری می‌گنجانیم و رستوران‌ها نیز این مسئله را لحاظ کنند که این لوح تنها ۶ ماه اعتبار دارد و مسلماً بازرسی‌های بهداشتی نیز از این رستوران‌ها افزایش خواهد یافت.

طرح لوح دوستدار سلامت مشتری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و صنف اتحادیه «صنف رستوران» و «سلف‌سرویس تهران» از ۲۴ اردیبهشت با داوطلب شدن رستوران‌های تهران آغاز شد که در نهایت ۵ رستوران منتخب به دریافت لوح دوستدار سلامت مشتری شدند که این لوح نیز ۶ ماه اعتبار دارد که در لوح‌های برنزی، نقره‌ای، طلایی و ممتاز طلایی تقسیم‌بندی شده‌ است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16776

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر