1

وزیری بهتر از طیب نیا برای حمایت از تولید ندیدم

  • کد خبر : 168585
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۷:۴۰

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت معتقد است که استیضاح وزیر اقتصاد در شرایط کنونی صحیح نیست.

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص احتمال استیضاح وزیر اقتصاد از سوی برخی نمایندگان مجلس گفت: البته نمی دانیم چقدر دوستان استیضاح کننده روی طرح خود جدی باشند اما  نمایندگان حق استیضاح دارند کما اینکه حق سئوال از وزیر هم داشتند.

وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد به نسبت در برنامه هایی که داشته است موفق بوده است، افزود: البته این به معنای این نیست که همه مسائل اقتصادی کشور حل شده باشد و ما خودمان نیز به برخی نا رسایی ها انتقاد داریم.

فولادگر که در جلسه رای اعتماد به کابینه روحانی به عنوان موافق وزیر اقتصاد صحبت کرده بود، خاطرنشان کرد: زمانی که می خواهیم درباره مسائل اقتصادی کشور صحبت کنیم به این مسائل اشاره می کنیم که هنوز از حالت رکود خارج نشده ایم، از تولید حمایت کافی نمی شود ، مشکلات و موانع بسیاری  بر سر مسئله سرمایه گذاری و تولید وجود دارد و هنوز فضای کسب و کار آنگونه که باید و شاید مساعد نشده است اما انصافا رویکرد وزارت خانه در دو سالی که از عمر دولت یازدهم می گذرد، در جهت حل مسائل اقتصادی کشور بوده است .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر ما این امیدواری را نداشتیم هیچ گاه با اطمینان چنین صحبتی نمی کردیم چرا که بالاخره وزارت اقتصاد مسیر مهار تورم را شروع کرده که در آن نیز موفق بوده است.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و اجرای سیاست های اصل ۴۴ مجلس تاکید کرد: از حالا به بعد، کاهش تورم بستگی به حمایت از تولید دارد به طوری که از ۴۰ تا ۱۵ درصد آن با اقداماتی نظیر انظباط مالی ، کنترل  ارز و نقدینگی و پایه پول و همچنین ثبات در بازار  حل شد از این جا به بعد،  با حمایت از تولید است که تورم کاهش می یابد و این نرخ باید یک دهم یک دهم کاهش یابد که در این اتفاق، وزارت اقتصاد موفقیت نسبی داشته است .

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: در دولت یازدهم ثباتی به تصمیمات اقتصادی داده شده و تصمیمات محیرالعقول، شبانه و خلق الساعه دیگر کمتر گرفته می شود و اگر چه مشکلاتی نیز وجود دارد اما ثبات نسبی بر فضای کشور حاکم است و ثبات و آرامش خوبی در قیمت ارز و برخی شاخص های اقتصادی شاهد هستیم.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه رویکرد حمایت از تولید از نقاط قوت طیب نیا در وزارت اقتصاد است، خاطرنشان کرد: بنده سه دوره نماینده مجلس هستم و در این مدت، با وزارتخانه های مختلف در حوزه تولید کار کرده ام ولی هیچ وزارتخانه ای را همچون وزارت اقتصاد در دوره طیب نیا حامی تولید ندیده ام؛ به ویژه اینکه این حمایت را در قانون رفع موانع تولید مشاهده کردیم که برای تصویب این قانون در مجلس حمایت خوبی صورت گرفت که جای قدردرانی دارد  و در مسئله بهبود فضای کسب و کار نیز درحال حاضر وزارتخانه در حال همکاری با ماست تا بتوانیم این قانون را نیز مصوب کنیم.

وی تاکید کرد: از آنجایی که در حال حاضر و در شرایط فعلی کشور پس از توافق هسته ای، رویکرد وزیر اقتصاد به سمت حل مسائل اقتصادی است و ما این رویکرد رو به جلو و مثبت را شاهد هستیم، طرح این استیضاح در مجلس  صحیح نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=168585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر