1

فرودگاه‌های کشور در وضعیت زرد قرار دارند

  • کد خبر : 168619
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰

مدیرکل فرودگاه‌های کشور با بیان این‌که فرودگاه‌های بین‌المللی کشور در وضعیت زرد قرار دارند از بحران مدیریت و نیروی انسانی کارآمد در فرودگاه‌ها خبر داد و گفت: امسال ۷۷۰ میلیارد تومان پروژه فرودگاهی اجرا می‌شود.

رحمت‌الله مه‌آبادی در نشست خبری با اشاره به طرح تحول خدمات‌رسانی در فرودگاه‌ها اظهار کرد: در این چارچوب تلاش کرده‌ایم تمرکز بیشتری در این حوزه داشته باشیم، امسال را سال توسعه همزمان سطح خدمات‌دهی و خیز برداشتن برای افزیش سطح خدمات‌دهی نامگذاری کرده‌ایم.

مه‌آبادی تصریح کرد:‌ تلاش داریم برای خدمات ایمن، کارا و پایدار تلاش کنیم و در کنار این موارد بر دو حوزه مهم منابع انسانی و توسعه خدمات ‌رسانی به مردم متمرکز خواهیم شد.

وی یادآور شد: امسال با صرف بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه تجهیزات کمک ناوبری، ارتباطی بنا داریم یکی از مهم‌ترین قدم‌ها را در ارتقای ایمنی در فرودگاه‌ها برداریم، در این راستا امسال با صرف ۳۹۰ میلیارد تومان بیش از ۶۰ طرح مهم ناظر بر توسعه و بهسازی فرودگاه‌ها به اجرا در می‌آید و با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان دیگر تلاش داریم که فرودگاه‌ها را به تجهیزات فرودگاهی مجهز کنیم.

وی گفت: در هفته دولت امسال از طرح‌های مختلفی در حوزه توسعه ایمنی و توسعه فرودگاه‌ها رونمایی خواهیم کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های کشور با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین طرح‌های نظام فرودگاهی شروع طرح تحول خدمات‌رسانی به مردم است، افزود: در طول بیش از ۳ دهه گذشته تفکر ما ساخت تجهیزات در فرودگاه‌ها و کمک ناوبری بوده است، باید اعتراف کنیم که دو غفلت بزرگ تاریخی در این بخش داشته‌ایم.

مه‌آبادی با یادآوری این‌که در ۳۰ سال اخیر صنعت فرودگاهی و هواپیمایی در نزد مسئولان مغفول مانده است، بیان کرد: غفلت از منابع انسانی نتیجه آن این است که صنعت فرودگاهی کشور با بحران مدیریت و نیروی انسانی کارآمد مواجه است. غفلت دوم که مهم‌تر از غفلت تاریخی اول است غفلت از خدمات‌رسانی به مردم بوده است. بنا داریم در دولت یازدهم آغار برون رفت از این ناهنجاری و غفلت را کلید بزنیم.

وی ادامه داد:‌ به واسطه سیاست‌های غلط و عدم حمایت از صنعت فرودگاهی در حوزه فرودگاهی مشکلات زیادی را داریم، در فرودگاه‌های بین‌المللی مانند حضرت امام، مهرآباد و مشهد در شرایط احتیاطی (زرد) قرار داریم و اگر نجنبیم وضعیت ما قرمز خواهد شد.

وی با بیان این‌که در فرودگاه‌های استان‌ها در وضعیت نزدیک به زرد و احتیاطی قرار داریم، بیان کرد: متاسفانه در فرودگاه‌های کوچک و اقماری تا سال‌های سال با وضعیت سبز پررنگ و وضعیت غیر اقتصادی مواجه خواهیم بود.

مدیرکل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: علی‌رغم این‌که تلاش می‌کنیم خدمات‌رسانی را در اولویت اول قرار دهیم اما در عین حال با چالش‌های بزرگی نیز مواجه هستیم.

مه‌آبادی با اشاره به درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها،‌ به تسنیم گفت:‌ وضعیت درآمدی شرکت‌ فرودگاه‌ها وخیم است و اگر مورد حمایت قرار نگیریم به گلوگاه توسعه دوران پساتحریم تبدیل خواهیم شد.

وی با اشاره به این‌که طرح تحول خدمات‌رسانی به مردم را از سفرهای حج شروع خواهیم کرد افزود: امیدواریم بتوانیم امسال بیشترین آرامش را برای زائران سرزمین وحی برقرار کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=168619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر