2

حاجی‌بابایی‌در‌مجلس

  • کد خبر : 16946
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱

پرداخت دیه ۷۰۰ میلیون تومانی به دانش آموزان شیرازی، برگزاری آزمون سلامت روانی برای دانش آموزان اول متوسطه، پرسش از حاجی بابایی در صحن علنی، استعفای ۳ هزار راننده سرویس مدارس در اصفهان و … از مهمترین اخبار آموزش و پرورش در این هفته بود

آموزش و پرورش این هفته رویدادها و اخبار متعدددی را پشت سر گذاشت که مهمترین آنها پاسخگویی وزیر آموزش و پرورش به سئوال نماینده مردم کاشمر در مجلس بود. مهمترین اخبار را در ادامه می خوانید:

استعفای ۳ هزار راننده سرویس مدرسه در اصفهان

رانندگان تاکسی اصفهان دیگر حاضر نیستند دانش آموزان را جا به جا کنند. آنها به صورت یکجا و دسته جمعی استعفا کرده اند و می گویند چون مدارس یک نوبتی شده، دیگر در سرویس مدارس کار نمی کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفته است: “با یک ‌نوبته شدن مدارس، حدود ۳ هزار نفر از رانندگان سرویس‌های مدارس اصفهان استعفا داده‌اند.”

به گفته علیرضا تاجمیر ریاحی، تا پیش از باز شدن مدارس در مهرماه، نرخ کرایه سرویسهای مدارس مشخص نبود، ولی اکنون که نرخ کرایه مشخص شده، رانندگان سرویسهای مدارس، استعفا داده اند.

این مقام مسئول، تاکید کرد:هم اکنون مدارس اصفهان به حداقل ۵۰۰ تاکسی نیاز دارند تا بچه ها را به مدرسه ببرد و بازگرداند، زیرا بخشی از نیازهای حمل و نقل مدارس را تاکسیرانی، تامین کرده است.

پرداخت ۷ میلیارد ریال دیه به دانش‌آموزان حادثه‌‌دیده پس از ۵ سال

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت بیش از هفت میلیارد ریال دیه به دانش‌آموزان حادثه‌دیده روستای درودزن فارس در سه ‌شنبه آینده ۲۶ مهر ماه جاری خبر داد.

آتش سوزی در کلاس درس مدرسه درودزن استان فارس حادثه دلخراشی بود که چهاردهم آذرماه سال ۱۳۸۵ رخ داد و طی آن هفت دانش آموز دچار سوختگی شدید و بالای ۵۰ درصد شدند اما وزارت آموزش و پرورش تا امسال حاضر به پرداخت دیه این دانش آموزان نشده بود که بالاخره پس از تهیه چندین گزارش از سوی رسانه ها این مشکل به نتیجه رسید و قوه قضائیه حکم پرداخت دیه این دانش آموزان را صادر کرد.

تست سلامت روانی از دانش آموزان پایه اول متوسطه

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش این هفته از برگزاری آزمون تشخیص استعداد، استرانگ شغلی و سلامت رفتاری و روانی دانش آموزان در آذر و دی ماه امسال خبر داد و گفت: این آزمون برای حدود سه میلیون و ۶۰۰ دانش آموز در پایه های سوم راهنمایی و اول متوسطه برگزار می شود.

حسن خالدی هدف از برگزاری این آزمون را شناخت استعدادها و توانایی دانش آموزان در رشته های مختلف تحصیلی و کمک به آنها برای انتخاب رشته و شغل مناسب براساس نیازهای منطقه ای و استانی عنوان کرد و گفت: همچنین آموزش و پرورش در موضوع توسعه متوازن مشاغل در رشته ها موظف است که رشته های مورد نیاز منطقه ای را مشخص کند که در این زمینه اطلس مشاغل استانی را نیز تهیه کردیم که در اختیار مسئولان قرار خواهیم داد.

بالاخره کوزه گر در کوزه افتاد

بالاخره پس از گذشت بیش از دو سال از وزارت حاجی بابایی در وزارت آموزش و پرورش، وی روز سه شنبه در صحن علنی مجلس حاضر شد و به پرسش برخی از نمایندگان مجلس پاسخ داد.

حمید رضا حاجی بابایی پیش از حضور در آموزش و پرورش ۱۲ سال نماینده مجلس و مدت زیادی رئیس فراکسیون فرهنگیان بود و به عنوان یکی از منتقدان عملکرد وزیران آموزش و پرورش شناخته می شد اما وی در مدت وزارت خود در واکنش به برخی انتقدات نمایندگان مجلس عنوان می کرد ” من خود ۳۰ سال معلم بودم و زیر و بم آموزش و پرورش را هیچکس به اندازه من بهتر نمی شناسد”. با این حال بالاخره پای حاجی بابایی هم در مقام وزیر پاسخگو به مجلس باز شد مصداق ضرب المثل ” کوزه گر در کوزه شکشسته افتاد”

پرسش کننده اصلی، خباز، نماینده مردم کاشمر بود که به آمار گزارشی اشاره کرد که نشان می دهد ۷۰ تا ۸۰ درصد دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی به دوره دبیرستان راه می یابند ولی این دانش آموزان در دوره متوسطه ریزش می کنند.

خباز همچنین به استخدام بدون برنامه معلمان در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: استخدام ۴۰ هزار معلم حق التدریسی نشان داد اراده ای برای انتخاب اصلح در آموزش و پرورش وجود ندارد. معترضان بارها و بارها جلوی مجلس و وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند اما هیچ کس به شبهاتی که در برگزاری امتحان استخدام افتاد، پاسخ نداد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: به گفته یک عالم ربانی که از رادیو با صدای جمهوری اسلامی گفت و گو می کرد جهت گیری مطالب در آموزش و پرورش به سمت مسائل غیردینی است و نظر علما غیر از آن چیزی است که وزیر بیان می کند.

حاجی بابایی هم در پاسخ به خباز با اشاره به برخی از اقدامات در آموزش و پرورش همچون ایجاد ۱۰ هزار مدرسه قرآنی گفت: بنده جواب همه سئوالات شما را دارم ولی یک روز تمام لازم است تا به آنها پاسخ دهم.

منبع:  مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16946

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر