1

رونمایی از بزرگترین پرونده‌های دریاخواری در کشور

  • کد خبر : 169861
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸

مهمترین پرونده‌های دریا خواری که هم اکنون در حال بررسی است، شامل چهارپرونده می‌شود که جزو بزرگترین تخلفات دریاخواری حال حاضر در کشور هستند.

«روزنامه افتاب یزد» در گزارشی با تیتر «رونمایی از بزرگترین پرونده‌های دریاخواری در کشور» می نویسد:« معاون وزیرراه و شهرسازی با اشاره به بزرگترین پرونده های دریاخواری در کشور، گفت: پدیده شاندیز در کیش، کمربندی رامسر، تخلف در درگهان قشم و بازار ماهی بندرعباس از مهمترین پرونده‌های دریاخواری هستند. به گزارش مهر، پیروز حناچی با اشاره به اینکه پدیده دریاخواری در سالیان گذشته افزایش بیشتری داشته و در کنار زمین خواری، کوه خواری وجنگل خواری صدمات زیادی را به محیط زیست کشور وارد کرده است، گفت: از آنجایی که برخی از آنها در دوره‌های گذشته با مجوزهای به ظاهر قانونی آغاز به‌ کار کرده ‌اند، مقابله با آنها برای دولت سخت است و اغلب این پروژه‌ها وارد جریان شکایت در دادگاه‌ها شده است. وی با بیان اینکه” مهمترین این تخلفات از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری و سازمان بنادر و دریانوردی در حال پیگیری است”، افزود: مهمترین پرونده‌های دریا خواری که هم اکنون در حال بررسی است، شامل چهارپرونده می‌شود که جزو بزرگترین تخلفات دریاخواری حال حاضر در کشور هستند. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از این پرونده‌ها مربوط به تخلف در منطقه درگهان قشم است به طوری‌که منطقه آزاد در دوره قبل وارد این منطقه شده و هکتارها زمین در نوار ساحلی در این منطقه را تصاحب کرده‌ است، ادامه داد: پرونده دیگر مربوط به پدیده شاندیزدرکیش است که این شرکت، هکتارها زمین در نوار ساحلی منطقه حفاظت شده این جزیره را در کنار دریا تصاحب کرده و دولت در حال پیگیری این موضوع است. حناچی به دریاخواری دربازار ماهی بندرعباس و کانالی که در سمت غربی شهر به دریا متصل می‌شود، اشاره کرد و افزود: این پرونده ها ازدیگر پرونده‌های دریاخواری درجنوب کشور است به طوریکه در این بخش هم هکتارها زمین در نوار ساحلی از سوی سازمان‌ها و اشخاص، تصاحب شده است. دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ادامه داد: در شمال کشور هم مهمترین پرونده زمین خواری مربوط کمربندی شهر رامسر است که این پروژه مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری دولت قبل را دارد و از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در دوره گذشته به اجرا رسیده است. وی افزود: این پرونده ها از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در دولت فعلی در حال پیگیری است تا هرچه زودتر از تخریب بیشتر نوار ساحلی جلوگیری شود.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=169861

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اینکه یک اسکله تفریه ای احداث بشه برای مردم میشه دریا خوری بعدشم دریاخوری بشه بازهم موردی نداره چون یک مکانی باقی میمنه مثل دیگر اموال کشور سر از اروپا وامریکا در نمیاره

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر