2

فرشیدی: احمدی نژاد هیچ جایگاهی در اصولگرایان ندارد/ اصولگرایان به اجماع و بصیرت رسیده اند

  • کد خبر : 170430
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

اقای احمدی‌نژاد اکنون در جامعه اصولگرایان به عنوان یک جریان هیچ جایگاهی ندارد و جریان اصولگرایی ایشان و جریان ایشان را جزئی از خانواده اصولگرایی نمی‌داند.

محمود فرشیدی وزیر دولت احمدی نژاد در خصوص سرانجام وحدت اصولگرایان به  خبرنگار نامه نیوز گفت:  اصولگرایان ضرورت وحدت را با توجه به شرایط خاص کشور به ویژه با در پش بودن انتخابات پیش رو روز به روز بیشتر از گذشته احساس می‌کنند؛ همانطور که مقام معظم رهبری مرتبا بعد از امضای برجام هشدار می‌دهند که آمریکا می خواهد از این موضوع به عنوان بستری برای نفوذ در ارکان کشور استفاده کند.

وی ادامه داد: در عرصه اقتصادی و فرهنگی طبیعی است که اصولگرایان با توجه به احساس مسولیت نسبت به شرایط کشور، اهمیت وحدت و ائتلاف را کاملا متوجه می‌شوند به نظر می رسد با توجه به این شرایط زمینه از خود گذشتگی برای دستیابی به وحدت بیشتر مهیا شده است و مقدماتی هم از نظر بزرگانی که قرار است به عنوان حکمیت در این عرصه ورود کننده روز به روز بیشتر فراهم شده و می‍‌شود.

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم با بیان این موضوع که مبانی کلی اصولگرایی عقلانیت و ترجیح مصالح کشور بر مصالح شخصی خود است، خاطرنشان کرد: هر فردی که دایه اصولگرایی داشته باشد با توجه به تجربه انتخابات‌های گذشته به این ضرورت رسیده است که باید با وحدت کار را دنبال کند؛ به ویژه اینکه احساس می شود که یکی از روش های جناح رقیب ایجاد اختلاف در اصولگرایان است!

فرشیدی همچنین عنوان کرد: به طور طبیعی نباید تصور کنیم که اختلافاتی در اصولگرایان ایجاد می‌شود، بلکه یک سری تشکلات و افراد رقیبی برنامه ریزی‌های می‌کنند مثل انتخابات گذشته و با افرادی گفت وگو می کنند تا به دست آن افراد اصولگرا مانع وحدت اصولگرایان شوند.

مؤسس و دبیر کانون تربیت اسلامی با بیان اینکه وحدت با بصیرت هرچه بیشتر اصولگرایان شکل خواهد گرفت، عنوان کرد: در امور مختلف و در شرایط متفاوت سیاسی ممکن است که برخی از افراد تغییر حالت و شخصیت دهندو دچار نفسانیات می‌شوند و از موضع انقلابی خود دست بر می‌دارند و این را به پای مردم می گذارند و می گویند مردم می‌خواهند با آمریکا رابطه برقرار کنیم ، که طبیعتا مطرود مردم می‌شوند.

محمود فرشیدی همچنین عنوان کرد: در انتخابات پیش رو هم بعید نیست افرادی که در جرگه اصولگرایان بودند در تب و تاب‌های سیاسی بخواهند از اصول خودشان و انقلاب دست بردارند و بخواهند گرایش‌های دیگری داشته باشند، این به این معنا که جامعه اصولگرایان وحدت خودشان را از دست داده اند نیست؛ چرا که ما در طول سالیان و انتخابات‌های گذشته دیده ایم که افرادی پایگاه‌های خود را تغییر داده اند و ثبات خود را از دست داده اند.

وی در خصوص ورود قالیباف و دکتر لاریجانی به عرصه انتخابات و تاثیرگذاری بر وحدت اصولگرایان، گفت: فکر می‌کنم اصولگرایان بیش از اینکه قائم به اشخاص هستند باید قائم به اصول باشند و هر شخصیتی که وارد این جرگه می‌شود و حمایت خودش را از این اصول و جبهه اصولگرایان اعلام می‌کند باعث تقویت می‌شود. با  توجه به جایگاه محکم اصولگرایی از نظر مبانی اعتقادی و پشتوانه ای که دارد حضور یا عدم حضور اشخاص نقش تعیین کننده ای ندارد.

اولین وزیر آموزش‌وپرورش در دولت نهم در خصوص جایگاه احمدی نژاد در وحدت اصولگرایان، خاطرنشان کرد: اقای احمدی‌نژاد اکنون در جامعه اصولگرایان به عنوان یک جریان هیچ جایگاهی ندارد و جریان اصولگرایی ایشان و جریان ایشان را جزئی از خانواده اصولگرایی نمی‌داند. در گذشته نیز زمانی که در موضع قدرت بودند اقای احمدی نژاد هیچ گاه عنوان نمی کردند که اصولگرا هستند چه در انتخابات و چه پیش از آن و هرگاه که مضوع اصولگرایی مطرح می‌شد به شدت این موضع را نفی می‌کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=170430

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر