2

زندگی تهرانی‌ها روی دینامیت/ پایتخت منتقل شود

  • کد خبر : 17070
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰

رئیس مرکز فرماندهی مدیریت بحران تهران با اشاره به وجود ۷۴۰ هزار علمک گاز در سطح پایتخت گفت: پایتخت ایران در حالی بر روی دینامیت فعال بنا شده که کشورهای پیشرفته نیروی برق را جایگزین سوخت فسیلی کرده‌اند.

عزیز الله رجب زاده در گفتگو با مهر گفت: تردد، تراکم و حتی آلودگی هوای تهران همه به مرز اشباع رسیده است و به نوعی می توان گفت که تهران امروز شهری است که توسعه غیراصولی داشته است.

وی افزود: باید مسئولان همیشه به این پرسش در ذهن خود پاسخ دهند که در صورت رخداد زلزله در تهران، پایتخت چند خروجی دارد؟ خروجیها چقدر کشش دارند؟ چند ساختمان تخریب می شود؟ چگونه می توان امدادرسانی داشت؟ چگونه می توان بر وحشت مدیریت داشت؟ و…

جانشین شهردار تهران در ستاد مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه روز به روز بر مرکزیت تهران از لحاظ محوریت سیاسی، فرهنگی، دانشگاهی، پزشکی و… افزوده می شود گفت: باید مسئولان پیش از این به فکر تهران امروز می افتادند و اگر هم امروز بخواهند فکری برای پایتخت  کنند شاید تا ۲۰ سال آینده نتیجه دهد.

رجب زاده گفت: گاهی مواقع وقتی که در خلوت مشکلات و مسائل تهران را بعد از زلزله تصور می کنم وحشت زده می شوم ولی این دلیلی نمی شود که چاره اندیشی با این شرایط موجود برای تهران نکنیم. به نظر من باید مسئولان و دولتمردان و قانونگذاران با تدوین چشم اندازی ۲۰ ساله برای ساخت پایتختی استاندارد اقدام کنند.

وی با اشاره به ۱۱ هزار کیلومتر سیستم گازرسانی در تهران و وجود ۷۴۰ هزار علمک گاز در سطح پایتخت مدرنی مانند تهران افزود: در حالی که در کشورهای پیشرفته نیروی الکتریسیته جای گاز رسانی و سوختهای فسیلی را گرفته است تهران همچنان خواهان زندگی بر روی دینامیتی فعال است که تنها با یک زلزله کوچک با انفجاری مهیب مواجه می شود.

رجب زاده گفت: تهران به هیچ عنوان زیرساخت مناسبی برای مقابله با بحرانها ندارد و باید منتقل شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17070

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر