0

دشمن به دنبال نفوذ در انتخابات/دشمنان ما دشمنان خدا هستند

  • کد خبر : 171642
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲

امام‌جمعه مشهد گفت: دشمن جریان انتخابات را بهترین زمان برای نفوذ خود و در توده مردم می‌داند و لذا باید در این راستا بیش از گذشته هوشیار بود.

آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد بیان کرد: هرچند مردم ما امروز پای ولایت ایستادند اما اگر غفلت کنیم جریان‌های ضدانقلاب توده‌ها را به سمت اهداف استکباری خود سوق می‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: جریان‌ها از دروازه مردم‌سالاری وارد می‌شوند و تصمیم دارند تا با انحراف افکار جامعه آن‌ها را در مقابل ولایت قرار داده و یا توده جامعه را نسبت به کشور منفعل سازند.

خطیب جمعه مشهد افزود: دشمن با بهره‌گیری از رسانه‌ها سعی در حمایت از جریان‌های ضدانقلاب و افرادی دارد که با نظام و انقلاب زاویه‌ دارند و تصمیم دارد تا با استفاده از این افراد توده مردم را منحرف کند.

امام‌جمعه مشهد گفت: خداوند به پیامبر می‌فرماید از یهود و شرک و بت و پرستی هراس نداشته باش اما از توده مردم بترس زیرا هر جریانی از بیرون به اسلام حمله کند قطعاً شکست‌خورده است اما توده مردم می‌توانند خطرات زیادی را ایجاد کنند.

غدیر در حال قربانی گرفتن است

امام‌جمعه مشهد افزود: معمولاً در روز غدیر  همه بلند شدن دست امام علی(ع) در یک بیابان را در ذهن خود تجسم می‌کنند و خاطره نمایان و برجسته روز غدیر همین صحنه است درحالی‌که اتفاقات بزرگی در آن روز رخ داد.

آیت‌الله علم الهدی ابراز داشت: حضرت زهرا(س) اولین قربانی غدیر بود و هنوز نیز غدیر در حال قربانی گرفتن است، تمام شهیدان ما جزو این قربانیان هستند و همچنین تمام عداوت‌هایی که امروز انجام می‌شود نیز به دلیل غدیر است.

دشمنان ما دشمنان خدا هستند

خطیب جمعه مشهد ادامه داد: سیاست‌گذاران کشور ما بدانند دشمنان ما دشمنان خدا هستند و دست بلند به‌سوی آن‌ها دشمن را گستاخ‌تر می‌کند.

وی با اشاره به موضع مقام معظم رهبری در قبال رژیم سعودی نیز گفت: رفتار مسئولان سعودی به‌محض هشدار رهبری تغییر کرد.

امام‌جمعه مشهد گفت: سیاست‌گذاران کشور ما بدانند دشمنان ما دشمنان خدا هستند و بگو و بخند و دست دادن به آن‌ها باعث می‌شود بیشتر گستاخ شوند.

وی گفت: صلابت و عظمت رهبری در چشم دشمن و سخنرانی ایشان در نیروی دریایی که فرمودند اگر بنا باشد ظلمی صورت پذیرد برخورد سختی خواهیم داشت موجب شد تا دشمن جدیت و صلابت ما را بیش از گذشته درک کند.

امام‌جمعه مشهد افزود: برخورد حکیمانه رهبری با آن صلابت که از ولایت بهره گرفته است یک نمونه برخورد با دشمن است، با بگو و بخند نمی‌شود دشمن را به عقب راند و عزیزان ما در سیاست نیز باید همین روش رهبری را در ارتباط‌گیری با دشمنان استفاده کنند.

حضرت علی (ع) نمونه بارز الگوی قرآنی است

آیت‌الله علم الهدی در بخشی از سخنانش ضمن تفسیر سوره انسان افزود: خداوند در آیات ابتدایی سوره انسان الگوی قرآنی را وجود پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی (ع) معرفی می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: برخی سؤال می‌کنند چرا خداوند در قرآن مستقیم به نام حضرت علی(ع) اشاره نکرده است و بیشتر به صفات ایشان پرداخته است، در پاسخ باید گفت که قرآن کتاب آسمانی است و درباره اشخاص حرفی نمی‌زد بلکه یک قانون کلی را معرفی می‌کند، اگر هم در قرآن از شخصی حرف می زند بیشتر به دلیل بیان تاریخ است.

حضرت علی در رأس نیکان و ابرار قرار دارد

وی افزود: علت دوم سیاسی است زیرا با موضع‌گیری‌هایی که در تاریخ نسبت به حضرت علی(ع) صورت گرفت، اگر نام امیرالمونین در آیه‌ای ذکر می‌شد دشمنان با قرآن همان می‌کردند که افراد منحرف با تورات و انجیل انجام دادند.

امام‌جمعه مشهد افزود: نشانه‌هایی که قرآن معرفی کرده مخصوص ذات مقدس حضرت علی(ع) است و هیچ فرد دیگری را شامل نمی‌شود، یکی از این ویژگی‌ها صفت «ابرار» است که خداوند می‌فرماید «ان الابرار یشربون من کأس کان مزاجها کافورا» و این جز معصومین فردی دیگر را شامل نمی شود.

آیت الله علم الهدی ابراز داشت: آن فردی که در راس همه ابرار و نیکان قرار دارد وجود مقدس حضرت علی(ع) است که نفس واحده هستند و خداوند ایشان را در این آیه معرفی کرده و شأن نزول این آیه این امام عزیز است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=171642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر