3

جنبش انصارالله یمن: اسیرانی از نظامیان عربستان و آمریکا در اختیار داریم

  • کد خبر : 171750
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹

جنبش مردمی انصارالله یمن تاکید کرد که یک نظامی برجسته آمریکایی و گروهی از نظامیان عربستان و دیگر ملیت ها را به عنوان اسیر در اختیار دارد.

به گزارش روسیا الیوم، «محمد الحوثی» رییس کمیته عالی انقلابی جنبش انصارالله گفت: اسرایی از عربستان و سایر ملیت ها در اختیار داریم که در آینده ملیت آنها را اعلام خواهیم کرد.
وی توضیح داد: در میان اسرا وابسته نظامی سابق آمریکا وجود دارد که از طریق استان حضرموت وارد یمن شده است.
الحوثی یادآور شد: اسرایی که چند روز پیش در اختیار پادشاهی عمان قرار گرفتند در دست نیروهای امنیت ملی بمن بودند.
رییس کمیته عالی انقلابی جنبش مردمی انصارالله یمن گفت: آمریکا از طریق اعزام هواپیما، برنامه های موشکی و بانک اهداف به صورت مستقیم در یمن دخالت می کند و در برابر راه حل سیاسی در این کشور مانع تراشی می کند.
وی پیشتر در گفت و گویی تلویزیونی گفته بود: استراتژی کنونی ما رویارویی با عربستان و هم پیمانان متجاوز آن به یمن در شمال و نفوذ در خاک عربستان است و هدف ما حمله به عدن نیست.
الحوثی افزود: ارتش و کمیته های مردمی پیروزی های چشمگیری در جیزان، نجران و عسیر به دست آورده اند و در آینده ارتش عربستان شکست های بیشتری متحمل خواهد شد.
عربستان با ائتلاف ۹ کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.
براثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا مجروح شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و ۸۰ درصد تاسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=171750

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر