7

ایران رتبه یک در تولید پسته

  • کد خبر : 172511
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۹:۲۹

کارشناس حوزه کشاورزی گفت: در سال گذشته ۱۸۲ هزار تن پسته به ۱۷۰ کشور جهان صادر شد که امسال میزان صادرات پسته به ۱۹۰ هزار تن افزایش یافته است.

علیپور کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با میزان تولید پسته در سال جاری اظهار داشت: امسال حدود ۲۶۰ هزار تن پسته در کشور تولید می‌شود در حالی که میزان تولید پسته در سال گذشته ۲۴۰ هزار تن بوده است.

وی در ادامه گفت: سطح زیرکشت پسته حدود ۳۸۰ هزار هکتار است که ۳۳۰ هزار هکتار باغات بارور و حدود ۵۰ هزار هکتار غیر بارور می‌باشد.

علیپور تصریح کرد: مجموع پسته تولیدی در جهان حدود یک میلیون تن است که ایران و آمریکا تولیدکنندگان عمده پسته در جهان هستند اما در پنج سال گذشته به دلیل خشکسالی‌های پی در پی کشور با اندکی افت تولید مواجه شده و بدین ترتیب آمریکا با تولید حدود ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن توانست رتبه نخست تولید پسته جهان را به دست آورد.

وی ادامه داد: با اقداماتی همچون مدیریت در اصلاح روش‌های تغذیه‌ای، شیرین سازی آب و کنترل آفات، کشور می‌تواند با تولید بیش از ۲۴۰ هزار تن رتبه اول تولید پسته جهان را از آن خود کند.

علیپور در بخش پایانی صحبت‌هایش در خصوص میزان صادرات پسته افزود: در سال گذشته ۱۸۲ هزار تن پسته به ۱۷۰ کشور جهان صادر شد که امسال میزان صادرات پسته به ۱۹۰ هزار تن افزایش یافته است

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=172511

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر