1

۵ محور گفت‌و‌گوی «اسد» و «پوتین» در مسکو

  • کد خبر : 173053
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

رئیس‌جمهور سوریه در سفر به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین، درباره همکاری‌های دو جانبه و راه‌حل سیاسی بحران سوریه گفت‌وگو کردند.

سخنگوی کاخ کرملین، صبح امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه روز سه‌شنبه (دیروز ۲۰ اکتبر) در سفری یک روزه به مسکو رفته و با ولادیمیر پوتین دیدار کرده است.

از زمان آغاز بحران سوریه (مارس ۲۰۱۱)، این اولین سفر رسمی بشار اسد به خارج از کشورش است. سفری که به نوعی نشان دهنده اطمینان خاطر بشار اسد از اوضاع میدانی سوریه است و وی اوضاع را برای خروج از کشور و سفر رسمی به یک کشور دیگر، مساعد دیده است.

در این دیدار، درباره مسائل زیر بین دو رئیس‌جمهور بحث و تبادل نظر شده است:

۱- ادامه عملیات‌های نظامی و پشتیبانی هوایی روسیه و حتی الامکان افزایش عملیات‌های هوایی برای بازپس‌گیری مناطق تحت اشغال تروریست‌ها

۲- روابط بین دمشق و مسکو و گسترش همکاری‌ها در زمینه دفاعی و امکان امضای قرارداد همکاری دفاعی مشترک و احداث پایگاه هوایی و دریایی دائم روسیه در سوریه

۳- راه‌حل سیاسی روسیه؛ مخصوصا پس از اینکه تمام کشورها موافقت خود را با بقای بشار اسد در دوره انتقالی اعلام کرده‌اند. بشار اسد در این دیدار با پوتین در مورد راه‌حل سیاسی و اینکه تا چه حد می‌تواند در این زمینه گام بردارد، گفت‌وگو کرده است. پوتین گفته که در این خصوص با قدرت‌های بین‌المللی تماس می‌گیرد.

۴- بازسازی شاکله ارتش سوریه و تسلیح آن با تانک‌ها و زره‌پوش‌ها که باید در طول پنج سال انجام گیرد و ارتش سوریه به جایگاه سابق خود بازگردد؛ با این استثناء که سلاح شیمیایی دیگر با خود نخواهد داشت.

در این دیدار، دو طرف در مورد مسلح کردن ارتش سوریه به جنگنده‌های میگ ۳۱، و سامانه موشکی اس۳۰۰ و اعزام پنج هزار مشاور نظامی روس برای آموزش ارتش سوریه، صحبت کرده‌اند.

۵- تأکید روسیه و سوریه بر ائتلاف در تمام زمینه‌های بین‌المللی، سیاسی، نظامی و اقتصادی و برقراری ائتلافی که به معاهده‌ای به مدت ۱۵ سال بینجامد.

پایگاه خبری الدیار نیز در گزارشی با تایید مطالب فوق اعلام کرد که دیدار پوتین و بشار اسد سه ساعت طول کشیده و رئیس‌جمهور سوریه از فرودگاه لاذقیه به مسکو سفر کرده و در برگشت نیز در این فرودگاه به خاک سوریه بازگشته است.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=173053

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر