1

محبیان: زیر آتش قراردادن نیروهای خودی در نبرد دیپلماتیک نابخردانه است

  • کد خبر : 173905
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

دبیر کل حزب نواندیش ایران اسلامی گفت: هم منتقدین برجام حق نقد وهم موافقین آن حق حمایت دارند ولی نابخردانه است که در نبرد دیپلماتیک و میدان جنگ به نیروهای خودی حمله کنیم .

امیر محبیان در باره بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با سفرای کشورمان مبنی بر اینکه تیم مذاکره کننده با قدرت در برابر شش قدرت جهانی ظاهر شدند و ازاهداف و حقوق کشور دفاع کردند و این را از نقاط قوت قلمداد فرمودند ، افزود: تردیدی نیست ایران با اعتماد به نفس در مذاکرات وارد شد.

وی ادامه داد: اینکه فکر کنیم ۱۰۰ در صد مذاکرات مطلوب بوده و یا ۱۰۰ درصد نامطلوب و باید کنار گذاشته شود تفکری نابخردانه است مذاکرات مسیری است که طرفین آرمان ها ونظرات خود را مطرح می کنند و نتیجه آن شاید با ارزشها ومطلوب طرفین هم خوانی نداشته باشد ولی کمترین زیان را دارد .

ایرنا/این فعال اصولگرا اظهارداشت: هم منتقدین وهم موافین حق دارند در این خصوص اظهارنظر کنند ولی باید توجه داشت که نبرد دیپلماتیک میدان جنگی است که سربازان وسرداران کشور در آن حوزه عملیات قراردارند بنابراین نابخردانه است که آنان را زیر حمله و زیر آتش خودی قرار دهیم .

محبیان اضافه کرد: طبیعی است که نیروهای دست اندرکار از ابتدا تحت حمایت مقام معظم رهبری بودند و اگر حمایت های ایشان نبود مذاکره کننده گان به نتیجه نمی رسیدند و قطعا خطوط قرمز که مشخص شده بود رعایت شده است .

وی گفت: متاسفانه به رغم حمایت های صریح مقام معظم رهبری مشاهده می شود که برخی جریانات تندرو به گونه ای عمل می کنند که گویا مذاکره کنندگانی همچون آقای ظریف عاملان نفوذی بیگانه هستند .

محبیان درباره فرمایشات مقام معظم رهبری درباره فلسطین ، سوریه ویمن نیز اظهارداشت:آنچه اهمیت دارد عمل و پایبندی به مردم سالاری است ولی کشورهای غربی که پرچمدار مردمسالاری هستند در عمل سیاسی به این قواعد پایبند نیستند .

وی اضافه کرد: برخی کشورها برای فلسطین نسخه هایی می پیچند که در آن مردم نقشی ندارند و در موضوع کشورسوریه تلاش دارند سرنوشت آنها را بدون دخالت مردم تعیین کنند .

دبیر کل حزب نواندیش ایران اسلامی خاطر نشان کرد: این کشورها تلاش می کنند تا با اعمال قدرت جریانات تروریستی را حاکم بر سرنوشت مردم قراردهند .

محبیان گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ها شفاف است و معتقد است که هیچ فردی یا کشوری حق ندارد در سرنوشت کشورها دخالت کند وبه جای آنها تصمیم گیری نماید .

وی افزود : به جای دخالت در امور این دیگران باید کمک کنند تا مردم این کشورها در سرنوشت خود تصمیم گیری کننند ومسئولیت آن را هم خود بپذیرند .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=173905

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر