1

توضیحات اشتری درباره اعتراضات روز گذشته آذری زبان‌ها

  • کد خبر : 174507
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

درخواست از مردم برای سپردن اموال گرانبهایشان به صندوق امانات، کاهش ۷ درصدی سرقت‌ در سال جاری، توضیح درباره اعتراضات آذری زبان‌ها به یک برنامه صدا و سیما و غیره از مهمترین اظهارات فرمانده ناجا در نشست معاونین مبارزه با سرقت پلیس آگاهی است.

سردار حسین اشتری در حاشیه نشست معاونین مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا که صبح امروز در مقر ستاد مرکزی پلیس کشور برگزار شد، اظهار کرد: در نشست امروز تمامی معاونان مبارزه با سرقت از استان‌های سراسر کشور حضور داشتند و در آن ضمن بررسی و آسیب شناسی عملکرد گذشته این معاونت برنامه‌های لازم برای آمادگی هرچه بیشتر در حوزه مبارزه با سرقت انجام شد.

فرمانده ناجا از کاهش هفت درصدی سرقت از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه خبر داد و افزود: برآوردهای پلیس حاکی از این است که طی این مدت در سراسر کشور سرقت کاهشی هفت درصدی داشته است که امیدواریم این روند تا پایان سال و همچنین سالهای آتی نیز ادامه داشته باشد.

اشتری با اشاره به توزیع وقوع سرقت در سطح کشور افزود: در بیش از نیمی از استان‌های کشور آمار سرقت بالا نیست به طوری که در حال حاضر ۷۵ درصد از کل سرقت‌ها در ۱۴ استان کشور رخ می‌دهد.

فرمانده ناجا افزود:‌این استان‌ها به عنوان استان‌های هدف شناسایی شده و در قرارگاه مبارزه با سرقت که از حدود دو سال پیش تا کنون راه اندازی شده نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و اکنون شاهد بهبود وضعیت در حوزه سرقت بوده‌ایم.

اشتری همچنین از افزایش کشفیات پلیس در حوزه سرقت نیز خبر داد و افزود: هم زمان با کنترل رشد سرقت و کاهش وقوع آن در زمینه کشفیات نیز افزایش داشته‌ایم اما این موضوع رضایت بخش نیست.

توضیح درباره اعتراضات روز گذشته آذری زبان‌ها در دو شهر

اشتری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تجمع روز گذشته هموطنان آذری زبانمان در برخی از شهرهای دو استان آذربایجان شرقی و غربی در اعتراض به یکی از برنامه‌های صدا و سیما، اظهار کرد: در چنین مواردی پلیس برحسب وظیفه ذاتی خود وارد عمل شده و طبق مصوبات و تمهیدات شورای تامین اقدام می‌کند. درباره اعتراضاتی که روز گذشته از سوی برخی از هموطنان آذری زبان به وقوع پیوست نیز مردم این شهرها اعتراضات و همچنین نظر خود درباره موضوع را ارائه کردند. خوشبختانه اکثریت شرکت کنندگان همکاری خوبی با پلیس داشتند و پس از پایان تجمع نیز در ساعت مقرر محل را ترک کردند.

اشتری افزود: اما متاسفانه تعدادی سودجو که قصد سوء استفاده از وضعیت را داشته و اقدام به انجام کارهای هنجار شکنانه کرده بودند از سوی پلیس مورد برخورد قرار گرفتند که البته این برخورد با سعه صدر و آرامش انجام شد.

به گفته رئیس پلیس کشور هم اکنون وضعیت در این شهرها آرام است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، سردار اشتری همچنین در سخنانی در این همایش بر ضرورت ریشه یابی سرقت‌ها با همراهی مراکز پژوهشی داخل و خارج از ناجا تاکید کرد و افزود:‌ یکی از موضوعات مهمی که باید مدنظر قرار گیرد این است که مردم باید اموال با ارزش خود را به صندوق‌های امانات سپرده و از نگهداری آن در منازل خودداری کنند.

فرمانده ناجا همچنین بر استفاده از ظرفیت پلیس افتخاری در راستای مبارزه با سرقت خبر داد و افزود:‌ پلیس برخورد جدی با باندهای سرقت و سارقان مسلح داشته و خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=174507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر