2

معرفی دولت جدید ترکیه طی هفته جاری

  • کد خبر : 175595
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

انتظار می‌رود که دولت جدید ترکیه سه هفته پس از انتخابات یکم نوامبر که طی آن حزب عدالت و توسعه توانست اکثریت پارلمان را به دست آورد طی هفته جاری اعلام شود.

 

به نوشته روزنامه حریت، با وجود اینکه همچنان مشخص نیست که دولت برای تایید نهایی چه زمانی به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه ارائه می‌شود انتظار می‌رود کابینه جدید این هفته نهایی شود.

یالچین اکدوغان، معاون نخست وزیر ترکیه روز شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در مدتی کوتاه، وعده‌هایی که ما مطرح کردیم عملی خواهند شد. پروژه‌ها و اصلاحاتی هست که انجام خواهند شد، ما اکنون روی آنها کار می‌کنیم. به خواست خدا برنامه دولت طی هفته آینده در پارلمان قرائت خواهد شد.

برای قرائت برنامه دولت در پارلمان، احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه باید ابتدا تایید کابینه‌اش را اوایل هفته از اردوغان بگیرد و پس از آن درخواست رای اعتماد کند. پارلمان باید طی یک هفته پس از تایید کابینه از سوی رئیس جمهور برای گفت‌وگو درباره برنامه دولت تشکیل جلسه داده و سپس به برنامه دولت رای دهد.

ایسنا/اکدوغان در ادامه بیانیه خود تاکید کرد، دولت‌های پیشین حزب عدالت و توسعه “پروژه‌های بسیار مهمی” چون روند صلح با کردها را آغاز کردند.

وی ادامه داد: امروز روند صلح جدیدی را تجربه کرده‌ایم، همتایان ما در این روند مردم هستند. ما به خدمت به آنها ادامه می‌دهیم، ما تمامی مردم را می‌پذیریم و روی آنها حساب می‌کنیم بدون اینکه توجه کنیم آنها به چه حزبی رای دادند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر