2

مبنای تایید و رد هیات‌های اجرایی استعلام از مراکز چهارگانه بوده است/کاندیداهای رد صلاحیت شده چگونه اعتراض کنند

  • کد خبر : 179104
  • ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیات اجرایی بر اساس استعلامی که از مراجع چهارگانه می گیرد در باره تایید یا رد صلاحیت‌ها اظهار نظر می کند و اگر فردی اعتراض دارد مستندات خود را ارائه کند.

امیر خجسته در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص انتقادی که به هیات اجرایی در خصوص رد صلاحیت کاندیدای دهمین دوره مجلس وارد می شود گفت: هیات اجرای و شورای نگهبان که مسئولیت بررسی صلاحیت نامزدها در سه مرحله را بر عهده دارند بر اساس معیارها و دستور العمل‌هایی که در اختیارشان قرار گرفته تصمیم گیری می کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نهم شورای اسلامی هیات اجرایی برای تصمیم گیری در تایید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات از مراجع چهارگانه که دادگستری، وزارت اطلاعات، سازمان ثبت احوال و نیرو انتظامی استعلام می کنند و نظر خود را اعلام می کند.

وی ادامه داد: با این حال ممکن است برخی کاندیداها نسبت به رد صلاحیت از سوی هیات نظارت اعتراضی داشته باشد برای این منظور باید با مستنداتی نظر هیات را تغییر دهند. اگر مستندات قانع کننده باشد هیات اجرایی نظر خود را اصلاح می کند.

خجسته در این باره که عده ای می گویند هیات اجرایی به صورت فله‌ای کاندیداها را رد صلاحیت کرده است، گفت: نمی توانم بگویم چنین کاری رخ داده یا خیر. روند قانونی تایید صلاحیت مسیری است که تشریح کردم. هیات اجرایی با استعلام از مراجع چهارگانه اظهار نظر می کند و  شورای نگهبان بر اساس تحقیقات محلی و بررسی اعتقادی نامزدها را رد یا تایید می کنند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به جای اینکه گفته شود رد صلاحیت ها فله‌ای است یا خیر بهتر است هر کسی که اعتراض دارد موضوع را از مسیر قانونی و با ارائه مستندات دنبال کند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=179104

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر