1

۱۶۶ داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان تأیید و ۲۰۷ نفر ردصلاحیت شدند

  • کد خبر : 180042
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از تأیید صلاحیت ۱۶۶ تن از داوطلبان نمایندگی در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری خبر داد.

سیامک ره‌پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از تأیید صلاحیت ۱۶۶ تن از داوطلبان نمایندگی در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری خبر داد.

وی افزود: تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده این دوره از انتخابات مجلس خبرگان در مقایسه با دوره‌های قبل افزایش یافته است.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات تصریح کرد: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان روز گذشته به وزارت کشور اعلام شده است.

ره‌پیک با بیان اینکه ۸۰۱ نفر برای نمایندگی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده بودند، اظهارداشت: آمار نهایی ثبت‌نام‌کنندگان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۷۹۴ نفر است که تعدادی پرونده‌هایشان تکمیل نشده بود.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۱۵۸ داوطلب از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انتخابات انصراف دادند که ۱۱۱ تن غیرمجاز بودند و ۱۵۲ داوطلب نیز در آزمون کتبی شرکت نکردند که به این ترتیب در مجموع ۴۲۱ نفر انصرافی، غیرمجاز و غایبان آزمون کتبی بوده‌اند. می‌توان گفت که صلاحیت ۳۷۳ داوطلب نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری بررسی شده است.

معاون امور اجرایی و انتخابات شورای نگهبان اضافه کرد: در دوره قبلی مجلس خبرگان نیز صلاحیت ۱۴۶ داوطلب تائید و ۲۰۹ نفر نیز رد شده بودند و در دوره سوم هم صلاحیت ۱۶۰ نفر تائید و ۲۱۵ نفر هم رد صلاحیت شده بودند.

ره‌پیک درباره روند رسیدگی به شکایات داوطلبانی که صلاحیت‌شان در هیئت مرکزی نظارت بر انتخبات تأیید نشده، گفت: داوطلبانی که صلاحیت‌شان احراز نشده و شکایتی دارند از روز چهارشنبه هشتم بهمن‌‌ماه به مدت ۳ روز فرصت دارند تا شکایت‌شان را به شورای نگهبان ارائه کنند تا صلاحیت‌شان مجددا مورد بررسی قرار گیرد؛ البته ممکن است در بررسی‌ها تعداد داوطلبانی که صلاحیت‌شان تأیید شود، افزایش یابد.

وی با بیان اینکه وزارت کشور امروز و فردا وضعیت صلاحیت داوطلبان را به آنها اعلام می‌کند، خاطرنشان کرد: تعداد داوطلبانی که در این دوره صلاحیت‌شان برای نمایندگی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تائید شده نسبت به دوره‌های قبل افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=180042

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر