1

جوان‌ترین کاندیدا، در لیست اصلاح‌طلبان است/ ملاک شایستگی است نه آقازادگی

  • کد خبر : 182142
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با حمایت از زنان حاضر در فهرست ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت، از سیده فاطمه حسینی به عنوان جوانترین زن این لیست، به نیکی یاد کرد و گفت: او می تواند سخنگوی جوانان در مجلس آینده باشد.

الهه کولایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به حضور زنان منتخب شورای عالی ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در لیست انتخاباتی گفت: در تدوین این لیست موضوع اختصاص سهمیه ۳۰ درصدی به زنان در چارچوب همکاری با دولت از ابتدا مورد تاکید بود.

او افزود: قرار بر این بود تا پس از آنکه چهره‌های شاخص از حضور در انتخابات بازماندند، بر اساس شاخص‌هایی به تعیین نامزدهای مورد حمایت بپردازیم. برای این منظور به رزومه افراد حاضر مراجعه کردیم. با بررسی سوابق افراد و انجام مصاحبه‌های متعدد از سوی کمیته زنان شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان، به ارزیابی توانمندی و پیشینه اصلاح طلبی آن‌ها با رعایت سهمیه ۳۰ درصدی زنان در لیست پرداختیم؛ البته ابتدا قرار بود ۹ نفر از زنان در لیست باشند اما به ۸ نفر کاهش یافت.

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان افزود: در غیاب چهره‌های شاخص در این دوره از انتخابات، تلاش شد زنان توانمندی که در حوزه‌های سیاسی و غیر سیاسی آزمون خود را با موفقیت پشت‌سر گذاشتند، در لیست اصلاح‌طلبان گنجانده شوند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه جوان‌ترین نامزد این دوره از انتخابات، در لیست اصلاح‌طلبان قرار دارد، ادامه داد: در میان ویژگی‌ها و شاخص‌هایی که برای افراد مورد نظر در لیست اصلاح‌طلبان مطرح بودند، شاخص جوانگرایی و تخصیص سهم مناسب به زنان مورد تاکید ویژه بود. بر این اساس بود که سیده فاطمه حسینی با تحصیلات عالی آکادمیک که از نخبگان کشور است، در لیست اصلاح‌طلبان قرار گرفت.

کولایی یادآور شد: وقتی از جوانان سخن گفته می‌شود، آن‌ها قطعا به سبب سن و سالشان داراری پیشینه قابل مقایسه با افراد با تجربه نیستند، از این رو باید به توانمندی آن‌ها بیشتر از تجاربشان توجه شود.

او در واکنش به تخریب‌هایی که علیه سیده فاطمه حسینی در فضای مجازی عنوان شده و او را به دلیل آنکه فرزند سیدصفدر حسینی «آقازاده» می‌خوانند، گفت: رزومه کاری وی با دقت مورد ارزیابی قرار گرفت. از آنجا که تعلق افراد به مجموعه اصلاح طلبی و پیش‌بینی رفتار اصلاح طلبی آنان در مجلس پس از احراز دیگر شرایط در روند بررسی صلاحیت‌ها نامزد‌ها مورد توجه بود، تصمیم گرفته شد بر پایه معیار‌ها و ملاک‌ها که در ارزیابی نامزد‌ها بود، او نیز به لیست راه یابد. او با توجه به سنش و اینکه یک زن تحصیل کرده است، می‌تواند بلندگو و سخنگوی خوبی برای بیان خواسته‌های نسل جوان بویژه زنان جوان جامعه باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=182142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر